18 lipca 2016

''Jeśli zostaniesz'' I - Courtney Cole




Tytuł: Jeśli zostaniesz
Tytuł oryginalny: If You Stay
Autor: Courtney Cole
Cykl: Beautifully Broken (tom 1)
Wydawnictwo: Amber
Tłumaczenie: Julia Wolin
Liczba stron: 304
Moja ocena: 6/10





Jest miłość, w której ryzykujesz wiele. Lecz jeśli wiesz, że to prawdziwa miłość – zostań…
Pax ma dwadzieścia cztery lata, jest seksowny i bogaty. Jego życie to dziewczyny na jedną noc, alkohol i narkotyki. Wszystko po to, żeby zapomnieć o mglistym wspomnieniu nocy sprzed siedemnastu lat, gdy zginęła jego matka. O pustce, której potem nic nie wypełniło. O ojcu, który go odepchnął. O poczuciu winy, którego nie rozumie…
Piękna i delikatna Mila jest jak powiew świeżego powietrza. I jak powietrze staje się dla Paxa niezbędna. Lecz czy zostanie z nim na zawsze?
Czy ocali go przed nim samym?



źródło opisu: http://www.wydawnictwoamber.pl



''Jeśli zostaniesz'' to książka, która zaczyna się w dość nietypowy sposób. Chociaż może nie tyle co nietypowy a kontrowersyjny. Już na początku poznajemy bohatera z tej gorszej strony niestety. Nie podobało mi się, że zaczynając czytać książkę, zaczęła się od aktu seksualnego - wulgarnego jeśli mogę dodać. Odrzuciło mnie to i szczerze mówiąc dałam jej szansę tylko dlatego, że zbierała całkiem dobre oceny.

Liczyłam na książkę New Adult, która mnie porwie w swój świat i wciągnie tak, że nie będę mogła się od niej oderwać, a tak naprawdę nie mogłam się doczekać kiedy ją skończę, bo momentami była tak infantylna i mdła, że musiałam odkładać ją na jakiś czas.

Pax to chłopak uzależniony od alkoholu i narkotyków, który nie ma oporów przed sypianiem co noc z inną kobietą. Oczywiście z trudną przeszłością, obrażony na teraźniejszość i bez planu na przyszłość. Typowe. To co właściwie jest nowe w tym schemacie - albo nie tyle co nowe a mniej spotykane, to uzależnienie od narkotyków. Jak pisałam - początek był wulgarny i spodziewałam się faktycznie mocnego problemu narkotykowego. I wiecie co? Bardzo chętnie bym to przeczytała, bo szczerze? Spotkałam się z tym tematem dość poważniej tylko raz. W książce Jessici Sorensen ''Breaking Nova'' (która mam nadzieje zostanie wydana u nas).
W ''Jeśli zostaniesz'' ten problem jest, ale go nie ma. Pax, który od lat zmagał się z tym, prawie przedawkował - w pewnym momencie po poznaniu dziewczyny zrywa z nałogiem.  Serio tak łatwo z tego wyjść? Co więcej, nie mieć ochoty, nie mieć skutków ubocznych? Mam wrażenie, że autorce pomyliły się narkotyki z cukierkami miętowymi skoro tak łatwo było je rzucić.

Mila - kolejna dziwna bohaterka. Zamknięta w sobie, skupiona na swojej pasji - malowaniu (albo rzeźbieniu, nawet nie pamiętam). Pewnego razu znajduje chłopaka w samochodzie i postanawia go uratować. Oklaski dla bohaterki - dzięki niej chłopak żyje. Bohaterka postanawia odwiedzić ocalałego i zaczyna się historia pięknej (czyt. infantylnej) miłości. Ja nie wiedziałam o co tej bohaterce chodzi. Najpierw chce Paxa - właściwie ciągle, ale zgrywa poszkodowaną, która ''nie wie czy sobie z tym poradzi''. I zaczyna się bieganie w kółko, po czym następuje zatrzymanie i wyznawanie sobie miłości? Tak to jedna z tych książek, gdzie bohaterzy praktycznie od razu zakochują się w sobie.

Pod koniec pojawia się sekret Paxa - przez który chłopak stał się taki jaki jest. Bohater nie pamiętał tego, ale sobie przypomniał - dzięki hipnozie. Mówię nie takim środkom ''pomocy''. Fakt, byłam zaskoczona pozytywnie sekretem, niestety dalszymi wydarzeniami już nie. Wystarczyło jedno zdanie a ojciec Paxa wiedział o co chodzi. Po ok. 20 latach. To się nazywa mieć dobrą pamięć.

Podsumowując, męczyłam się z tą książką, ale były momenty ciekawe i wciągające. W dzisiejszej recenzji skupiłam się na minusach, ale jeśli lubicie szybki rozwój akcji, to spróbujcie przeczytać, może wam się spodobać. Ja z ciekawości sięgnę po kolejne tomy, ale dopiero za jakiś czas.



Cykl Beautifully Broken składa się:

Tom 1. Jeśli zostaniesz.
Tom 2. Jeśli odejdziesz.
Tom 3. Zanim miłość nas połączy.
Tom 4. Aż miłość nas uniesie.




6 komentarzy:

  1. Nietypowe tematy. Uzależnienie od seksu... Może kiedyś przeczytam, bo nigdy nie czytalam o czymś takim. Pozdrawiam! ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tyle uzależnienie od seksu, co niezobowiązujący seks. Czyli typowa rola dla faceta w tych książkach.

      Usuń
  2. Niestety nie gustuje w takich książkach, więc nawet jeśli uzyskałaby u Ciebie wysoka ocenę to i tak, bym po nią nie sięgnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama nie wiem co zrobić, bo tytuły całej serii zapowiadają się obiecująco, jednak fabuła niezbyt mnie przyciąga.

    OdpowiedzUsuń