17 czerwca 2016

''Daj nam ostatnią szansę'' II - Abbi Glines



Tytuł: Daj nam ostatnią szansę
Tytuł oryginalny: One More Chance
Autor: Abbi Glines
Cykl: Rosemary Beach, Chance (tom 2)
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron: 336
Moja ocena: 7/10






To była miłość. Dlaczego więc pozwolił jej odejść?

Grant uświadamia sobie, że odrzucając Harlow, popełnił największy błąd swojego życia. Chciałby go naprawić, lecz Harlow nie daje mu szansy. Mężczyzna jest w rozpaczy, a nie wie jeszcze, że… Harlow jest w ciąży, która zagraża jej życiu.

Jak potoczą się ich losy? Czy czeka ich szczęśliwe zakończenie?



źródło opisu: http://pascal.pl/



''Grając w miłość'' podobało mi się bardzo i od razu zabrałam się za drugą część. Miałam nadzieję, że również mnie wciągnie tak bardzo, że nie będę mogła oderwać się od czytania. Jednak muszę przyznać, że trochę mi się dłużyła, a nawet w małym stopniu mnie nudziła.

Autorka w ''Daj nam ostatnią szansę'' skupia się na jednym, bardzo ważnym wątku. Przede wszystkim na tajemnicy, którą ukrywała Harlow i na jej konsekwencjach. Pomysł fajny, ale mimo tragedii jaką może ściągnąć urodzenie dziecka, zabrakło mi tutaj czegoś więcej. Może więcej rozwinięcia czy akcji.


''Czy tak właśnie miało być w życiu ? Nie można spełnić każdego marzenia, tylko jego część ? Można jedynie poznać smak czegoś, ale nie dostanie się tego w całości ?''


Harlow wyjechała i się ukrywa. Niestety została sama i nikt nie popiera jej decyzji. Bardzo dobrze autorka przedstawiła tutaj miłość matki do jeszcze nienarodzonego dziecka. Bezgraniczną miłość i oddanie życia. Cieszę się, że Harlow nawet na moment nie rozważyła propozycji innych. Ukazana została również wiara. Wiara, że jest szansa na bycie rodziną, na bycie szczęśliwym.


''Jeśli jest prawdziwym mężczyzną, stanie na wysokości zadania i będzie dla ciebie opoką, jakiej teraz potrzebujesz. Jeśli nie da rady, nie jest wart twojego czasu.''


Grant uświadomił sobie, że Harlow skradła jego serce i nie potrafi bez niej żyć. Codzienne telefony tyko uświadamiają czytelników, że się nie podda i zrobi wszystko, aby znów być z Harlow. Śmierć jest straszna i tego właśnie Grant się najbardziej obawiał. Jednak jak pisałam wyżej - uwierzył w miłość i postanowił odstawić strach na dalszy plan, aby móc cieszyć się chwilą.


''Miłość nie powinna dokonywać za nas wyborów; powinna jedynie nadawać naszym wyborom znaczenie.''


Od połowy książki, przed każdym rozdziałem z perspektywy Harlow, są wstawiane listy. Listy do dziecka, które miałoby kilka słów od matki na każdą okoliczność w życiu. Pierwszy dzień w szkole, studia, zakochanie, ślub czy dziecko. Harlow pomyślała o wszystkim, więc pojawia się również kilka listów do Granta a nawet do jego nowej miłości. Oczywiście taki motyw pojawiał się już wcześniej w książkach i filmach, ale ja uważam, że to wielki plus.

Jak pisałam, druga część podobała mi się mniej. Może dlatego, że początek skupia się na rozstaniu bohaterów i jest to nieco przeciągnięte, a potem w jednej chwili bohaterka nagle postanawia wrócić do ukochanego, bez praktycznie zastanowienia. Może dlatego, że druga część książki jest przyspieszona i obserwujemy tylko rozwój ciąży. Nie wiem, jednak mimo to nie żałuję, że przeczytałam i chętnie sięgnę po kolejne tomy.

Dodatkowo zapomniałam wspomnieć i Blair i Rush'u (bohaterów pierwszej części serii Rosemary Beach), którzy bardzo dużo pojawiają się w historii Harlow i Granta. U Woodsa i Delli mi właśnie brakowało tego powiązania, więc bardzo się cieszę, że tutaj tyle ich było. A ja bardzo czekam teraz na historię Beth, o której bardzo chcę przeczytać.



Cykl Rosemary Beach:
1. Za daleko. Tom 1 - O krok za daleko (Blair i Rush)
2. Za daleko. Tom 2 - Spróbujmy jeszcze raz (Blair i Rush)
3. Za daleko. Tom 3 - Zacznijmy od nowa (Blair i Rush)
4. Za daleko. Tom 4 - Jesteś za daleko (Blair i Rush - perspektywa Rush'a)
5. Perfection. Tom 1 - Przypadkowe szczęście (Della i Woods)
6. Perfection. Tom 2 - Odzyskane szczęście (Della i Woods)
7. Chance. Tom 1 - Grając w miłość (Harlow i Grant)
8. Chance. Tom 2 - Daj nam ostatnią szansę (Harlow i Grant)
9. Byłaś moja (Beth i Tripp)
10. Jeszcze się spotkamy (Reese i Mase)
11. Już zawsze razem (Reese i Mase)
12. Nie pozwól mi odejść (Captain i Rose)
13. Dla ciebie płonę (Nan)

(Po kliknięciu w tytuł, przeniesiecie się do mojej recenzji danej książki)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz