7 lipca 2019

Czy bohaterom uda się pogodzić z przeszłością? - "Przyszłość Violet i Luke'a" #4 - Jessica Sorensen


Tytuł: Przyszłość Violet i Luke'a
Tytuł oryginalny: The Probability of Violet and Luke
Autor: Jessica Sorensen
Cykl: The Coincidence (tom 4)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Tłumaczenie: Ewa Helińska
Data wydania: 19 czerwca 2017
Liczba stron: 238
Moja ocena: 8\10
Opis wydawcy

Przeznaczenie znów krzyżuje drogi Violet i Luke'a, a piętno przeszłości wciąż nie daje o sobie zapomnieć.

Luke Price i Violet Hayes nie widywali się przez kilka miesięcy, odkąd odkryli powiązanie matki Luke'a z morderstwem rodziców Violet. Ale gdy Luke wpada w kłopoty, grając w pokera z niewłaściwymi ludźmi, los postanawia połączyć ich na nowo.

Ruszają do Vegas, by spróbować zarobić na dług Luke'a. Violet, spędzając czas z Lukiem, czuje się rozdarta. Nie wie, czy powinna z nim być. Nie może zaprzeczyć, że jej życie staje się lepsze, gdy w pobliżu jest Luke. Zaczyna się zastanawiać, czy powrót do Prestona nie był błędem. Wszystko zaczyna iść ku lepszemu, a ona otwiera się coraz bardziej przed Lukiem, lecz nagle odbiera telefon od detektywa, który nie tylko chce jej przekazać najnowsze wiadomości o Mirze Price i postępach w śledztwie, ale także powiadomić o tym, co się kryje za groźbami w SMS-ach. Wiadomość nie tylko wstrząsa nią, ale też daje do myślenia, jakimi ludźmi w rzeczywistości byli jej rodzice. Violet zaczyna się zastanawiać, czy będzie w stanie jeszcze komukolwiek zaufać.


https://sklep.zysk.com.pl/przyszlosc-violet-i-luke-a.html



  Pierwsza część historii Violet i Luke'a porwała mnie po całości. Jak wspomniałam w opinii, największą jej zaletą był brak zahamowań przez autorkę, która swoim bohaterom nie szczędziła cierpienia i krzywd. Zaletą było to w pierwszym tomie, ale już nie do końca w drugim. Mam wrażenie, że momentami to nieszczęście było przesadzone. W końcu ile znieść może dwójka nastolatków?

  "Przeznaczenie Violet i Luke'a" skończyło się w momencie uświadomienia sobie pewnej sprawy, która wstrząsnęła zarówno bohaterami jak i czytelnikami. I choć dla mnie zakończenie nie było zaskoczeniem ani trochę, bo dość szybko udało mi się je przewidzieć - biorąc pod uwagę podpowiedzi autorki, wcale nie było to trudne - to bardzo byłam ciekawa tego jak autorka wybrnie z całej tej katastrofy. I uważam, że jej się udało zrobić to zgrabnie i realnie.

  Realne już nie do końca były pewne wydarzenia. Ciągle i ciągle na bohaterów spadała nowa bomba emocjonalna, nowa prawda wychodziła na wierzch nie dając im chwili spokoju. Przez to zaczęłam się zastanawiać, czy w końcu nadejdzie moment, w którym nic się nie wydarzy i zrobi się spokojnie. Pomieszanie z poplątaniem, ciągłe dramaty, doganiająca przeszłość i cierpienie - tymi słowami mogłabym tę książkę opisać. Tak jak napisałam na początku, że nie do końca mi to odpowiadało, to jednak nie mogłabym obniżyć oceny, bo mimo wszystko ta historia mnie poruszyła, nie dała od siebie oderwać i w dalszym ciągu rozrywała mi serce.

  Zdaję sobie sprawę, że dość chaotycznie to wszystko przedstawiam, ale kiedyś już wspominałam, że pisanie opinii, drugiego czy któregoś tomu serii jest niezwykle trudne. Z jednej strony chciałabym napisać nieco więcej o fabule, ale z drugiej nie chcę tego robić, bo jeśli ktoś ma ją w planach, to zepsułabym mu przygodę z tą historią.



  "Przyszłość Violet i Luke'a" skupia się na wybaczaniu i pogodzeniu się z przeszłością. Uświadamianie sobie swoich uczuć jest dla bohaterów bardzo trudne, szczególnie że nikt nie nauczył ich kochać i nie dał poczucia bezpieczeństwa. Patrzenie się z boku na ich zmagania było dość wzruszające, ale na szczęście autorka udowodniła swój talent i nie ma wątpliwości, że jest wybitną pisarką.

  Ponadto w jej książkach lubię powolne tempo. Nie ma pośpiechu, bohaterzy nie skaczą sobie w ramiona zaraz po poznaniu się. Wręcz przeciwnie, zajmuje im to wieczność, co mogłoby być nużące, ale w obliczu ich historii nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej.

  Tak jak polecałam pierwszy tom, tak równie mocno polecam drugi. Ponownie jednak ostrzegam, że to nie jest łatwa historia i nie znajdziecie w niej serduszek i słodkich słówek.






"The Coincidence":
Tom 1. Przypadki Callie i Kaydena
Tom 2. Ocalenie Callie i Kaydena
Tom 3. Przeznaczenie Violet i Luke'a
Tom 4. Przyszłość Violet i Luke'a
Tom 5. Niepewność Violet i Luke'a
Tom 6. Rozstrzygnięcie Callie i Kaydena
Tom 7. Seth & Greyson
Tom 8. The Evermore of Callie and Kayden

2 komentarze:

  1. Seria mnie ciekawie ale niestety nie mam czasu na rozpoczęcie kolejnej, gdy inne, które czytam, są jeszcze nie przeczytane do końca. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko pierwszą częśc "Przypakdów..." muszę kiedyś nadrobić :D
    Pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń