22 stycznia 2019

Bad boy, zakazana relacja i lato, które wszystko zmieni - "Vincent Boys" - Abbi Glines


Tytuł: Vincent Boys
Tytuł oryginalny: The Vincent Boys
Autor: Abbi Glines
Cykl: Vincent Boys (tom 1)
Wydawnictwo: Kobiece / Young
Tłumaczenie: Julia Wolin
Data wydania: 12 października 2018
Liczba stron: 296
Moja ocena: 7/10
Opis wydawcy
Bad boy, zakazana relacja i lato, które wszystko zmieni

Ashton jest zmęczona byciem grzeczną dziewczynką, która spełnia oczekiwania wszystkich Idealna uczennica, idealna córka, idealna dziewczyna swojego idealnego chłopaka, Sawyera.

Kiedy Sawyer wyjeżdża z miasta, do życia Ashton ponownie wkracza ich wspólny, najlepszy przyjaciel z dzieciństwa, Beau. Chłopak jest prawdziwym bad boyem i najseksowniejszym facetem, jakiego kiedykolwiek widziała.

Chociaż dziewczyna wmawia sobie, że próbuje tylko odbudować dawną więź, to szybko przekonuje się, że stąpa po kruchym lodzie. Bycie grzeczną jeszcze nigdy nie było tak trudne.

Czy Ashton będzie miała odwagę zrobić coś, czego sama pragnie?

http://www.wydawnictwokobiece.pl/produkt/vincent-boys-tom-1-vincent-boys/#




   "Vincent Boys" to dylogia, na którą dość długo czekałam. Na polskim rynku pojawiły się już trzy serie autorki. "Rosemary Beach" wydana w całości, "Sea Breeze" oraz "The Field Party", które są jeszcze w trakcie wydawania. Ja przeczytałam większość z nich i oczywiście mam zamiar kontynuowanie czytanie jej powieści. Nie wszystkie jednak mi się podobały, zdarzyło się nawet że niektóre pojawiły się na liście rozczarowań roku. Problem polega na tym, że albo książki autorki są bardzo dobre, albo kompletnie słabe. Jednak to na Vincentów czekałam najbardziej. Nie będę ukrywać, że jakiś czas temu miałam już okazję się z nimi zapoznać, więc tym bardziej wyczekiwałam wydania. Szczególnie drugiego tomu, który podobał mi się najbardziej, więc nie mogę się go doczekać.


"... Ale choć raz chciałabym wiedzieć, jakie to uczucie być więcej niż pocałowaną. By być dotkniętą...Poznać dreszcz wymykania się z domu albo jakie to uczucie być pożądaną przez kogoś tak bardzo, że ten ktoś nie potrafi się powstrzymać przed całowaniem mnie."


   Bardzo nie lubię wątku zdrady, dlatego cenię sobie książki, w których bohaterzy zrywają z obecnymi partnerami, by zacząć coś z kimś innym. Myślę, że Pani Glines powinna wziąć przykład z takich książek. Zdrada nie jest przyjemna i nawet w książkach doprowadza mnie do szału. Musiałam mocno zacisnąć zęby, bo w tym przypadku cisnęły mi się na usta brzydkie słowa kierowane do bohaterów. Żeby zacząć coś nowego należało by najpierw zakończyć coś obecnego. Autorka o tym zapomniała.

   Ashton, Beau i Sawyer przyjaźnili się jako dzieci. Ashton była chłopczycą i lubiła rozrabiać razem z Beau, który był czarną owcą, o którym nikt nie miał dobrego zdania. Sawyer natomiast był tym, który wyciągał ich z tarapatów, był złotym chłopcem. Gdy zaczęli dorastać i interesować się płcią przeciwną ich przyjaźń nie przeszła próby. Sawyer i Ashton zostali parą, a Beau został zepchnięty na drugi plan co skutkowało rozpadem ich paczki. Chłopcy byli kuzynami, więc dalej się przyjaźnili, jednak Beau i Ashton całkowicie zaprzestali spędzać ze sobą czas. Do czasu aż kilka lat później Sawyer wyjechał, a dawni przyjaciele zaczęli odnawiać kontakty.

   Najbardziej polubiłam chłopaków. Sawyer mimo późniejszych momentów był uroczym chłopakiem, którego zranili przyjaciele. W stu procentach potrafiłam go zrozumieć i bardzo mu współczułam. Pewnie dlatego tak bardzo czekam na jego historię. Beau natomiast szukał uczucia, kogoś kto go pokocha takim jaki jest. Całe życie czuł się odrzucony, więc nic dziwnego że dziewczyna, którą zawsze kochał stała się jego przystanią. Ale Ashton to inna bajka. Mam wiele zastrzeżeń co do jej osoby. Chciała zjeść ciasto i mieć ciastko. Krzywdziła ich obydwu zdając sobie z tego sprawę. Co prawda z czasem zmądrzała, ale i tak nie zyskała sobie mojej sympatii.


"Wszyscy przeze mnie cierpieli. Moje złe decyzje toczyły się, jak kula śniegowa, zbierając coraz większe żniwo."


   Niewątpliwym plusem powieści jest narracja pierwszoosobowa dwutorowa. Uwielbiam możliwość poznania uczuć i myśli dwojga bohaterów. Daje to wtedy pełniejszy obraz na całą sytuację. Kolejnym plusem jak już wspomniałam był Sawyer wykreowany na wyrozumiałego, lojalnego i szczerego chłopaka. Jasne, miał swoje momenty, w końcu został zdradzony, ale zrozumiał że serce nie wybiera i potrafił się z tym pogodzić.

   Abbi Glines ma lekkie pióro dzięki czemu przez jej książki się płynie. Nim się obejrzymy, obracamy już ostatnią stronę. Może i jej powieści nie są wybitne, nie wyróżniają się w swoim gatunku i są schematyczne, ale czyta się je przyjemnie, darzy się sympatią bohaterów przez nią tworzonych (nie wszystkich, ale jednak) i chce się więcej.

   Książka w oryginale została wydana 7 lat temu, kiedy new adult dopiero wchodziło na rynek, więc nie można oczekiwać od niej zbyt wiele. Jest przewidywalna, schematyczna i raczej nie do zapamiętania. Mnie jednak się podobała. Nic nie poradzę na to, że takie historię lubię czytać - no może oprócz zdrad. Poleciłabym ją szczególnie fanom autorki i nurtu new adult. Należy pamiętać, by nie oczekiwać uniesień i emocji bo zwyczajnie ich tu nie znajdziecie. Jednak parę godzin spędzicie na przyjemnej i lekkiej lekturze.






"Vincent Boys":
Tom 1. Vincent Boys
Tom 2. Vincent Brothers


10 komentarzy:

  1. Może sięgnę. Wcześniej miałam wielką ochotę na tę książkę, jednakże zostawię ją sobie na lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to i słuszna decyzja, bo książka faktycznie jest lekka i myślę, że idealna na lato :)

      Usuń
  2. Też polubiłam chlopaków! Sawyera może niekoniecznie, ale Beau <3 Mógłby być moim mężem. Na pewno mielibyśmy ładne dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spędziłam miłe chwile przy tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Abbi Glines to autorka, od której kompletnie jeszcze nic nie czytałam, ale może się to zmieni. Nie jestem do końca pewna czy mam ochotę na tę książkę, Ashton... nie za bardzo mi się podoba z tego co u ciebie wyczytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle książek autorki jest dostępnych w Polsce, że jak nie masz ochoty akurat na ten tytuł, to na pewno znajdziesz coś dla siebie odpowiedniego :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Obiło mi się o uszy, że we wrześniu, ale nie jest to potwierdzona informacja. Trzeba czekać na oficjalną zapowiedź wydawnictwa.

      Usuń