15 stycznia 2019

"Ona postanowiła skończyć z miłością. On nie chce z niej zrezygnować." - "Trust Again" II - Mona Kasten


Tytuł: Trust Again
Tytuł oryginalny: Trust Again
Autor: Mona Kasten
Cykl: Begin Again (tom 2)
Wydawnictwo: Jaguar
Tłumaczenie: Ewa Spirydowicz
Data wydania: 6 czerwca 2018
Liczba stron: 344
Moja ocena: 8/10
Opis wydawcy
Ona postanowiła skończyć z miłością. On nie chce z niej zrezygnować.

Od pierwszej chwili, gdy zobaczyła Spencera Cosgrove, Dawn wiedziała, że ma poważny problem. Spencer jest seksowny, szarmancki i pogodny, idealnie w jej typie, i od razu zaczyna z nią flirtować. Dawn jednak przysięgła sobie, że nie zwiąże się już z żadnym mężczyzną. Za bardzo cierpiała, gdy zaufała niewłaściwemu człowiekowi, za bardzo boli rana, jaką była jego zdrada. Ale Spencer nie daje za wygraną. A kiedy okaże się, że i on skrywa bolesną tajemnicę, Dawn zrozumie, że nie zdoła oprzeć się temu, który stawia jej świat na głowie…

http://wydawnictwo-jaguar.pl/books/trust-again/






   "Begin Again" bardzo mi się podobała i z przyjemnością zabrałam się za tom drugi tej serii. Nie wahałam się przy wyborze lektury do czytania, bo miałam pewność, że i ten tom mi się spodoba. Nie myliłam się. Mona Kasten utwierdziła mnie w przekonaniu jak dobrze potrafi pisać i jak bardzo się cieszę, że miałam tę przyjemność poznać historie przez nią stworzone.

   Tym razem autorka skupiła się na Dawn i Spencerze, których mogliśmy już poznać w pierwszym tomie. Dawn to najlepsza przyjaciółka Allie a Spencer to najlepszy przyjaciel Kadena. Co poradzę na to, że lubię w książkach taki motyw. Od początku było wiadomo, że tę dwójkę do siebie ciągnie i nie jest tajemnicą, że można się domyślić zakończenia. Jednak ta historia opisana jest w sposób przyjemny i lekki, dzięki czemu schematy absolutnie nie przeszkadzają. Od razu muszę wspomnieć, że tę dwójkę polubiłam nieco bardziej od Allie i Kadena. Wydawali mi się bardziej realni i poznając ich historię odczuwałam więcej emocji.

   Dawn została bardzo skrzywdzona przez byłego chłopaka, w związku z tym obiecała sobie trzymać się z daleka od facetów i nie pozwolić sobie na kolejny związek. Problem pojawia się wtedy, kiedy jeden z nich nieustannie z nią flirtuje a ona nic nie może na to poradzić, że z czasem zaczyna jej się to podobać. Trzymać się od niego z dala też nie ma zbyt dużego sensu, w końcu ich najlepsi przyjaciele są parą, więc nie ma szans na unikanie się. Spencer natomiast ma inne plany i nie poddaje się w zdobyciu dziewczyny.

   Zostałam zauroczona przez bohaterów (dobra, szczególnie przez Spencera). Dawn to oddana przyjaciółka, kochająca ojca córka oraz pisarka. Dawn pisze opowiadania erotyczne pod pseudonimem, o których wstydzi się mówić. Kto by przypuszczał, że ta cicha (bez obaw, szarą myszką to ona nie jest) i urocza dziewczyna ma tak niegrzeczną wyobraźnię.
   Spencer, który również ma nie za ciekawą przeszłość, potrafi rozbawić czytelnika swoimi tekstami. Poważnie, ten facet sypie żartami z rękawa, jest spontaniczny, przez co wydaje się bardzo sympatyczny. Jednak czy aby jego zabawna osobowość nie była zasłoną przed tym co przeszedł? O tym przekonają się oboje.

   Z new adult bywa tak, że często na początku jest gonienie króliczka, potem sielanka, następnie wybucha przeszłość a na koniec happy end. Tak, w tym przypadku nie jest inaczej, ale w trakcie lektury zadałam sobie pytanie, czy mi to przeszkadza. Doszłam do wniosku, że mogę przeczytać setki takich książek, ale jeśli będą tak dobre jak ta, jeśli będą utrzymywać poziom, to w ogóle nie mam z tym problemu. W końcu to głównie charakteryzuje ten gatunek.

   W powieściach Mony Kasten bardzo lubię powolnie rozwijające się relacje bohaterów. Czyli poznanie się, przyjaźń i na końcu związek, tak jak powinno być. Nie spieszy się z uczuciami, nie pakuje bohaterów od razu do łóżka i poświęca im odpowiednią ilość czasu na poznanie się i nam czytelnikom daje czas na obdarzenie ich sympatią.

   Jak napisałam wyżej, jestem zauroczona bohaterami, ale także całą historią. Seria "Begin Again" posiada wszystko to, co lubię w tym gatunku. Nie zapomina o tym, że bohaterami są młodzi ludzie i często popełniają błędy. Nie zapomina o humorze, który jest niezwykle ważny, który nadaje książkom realności. Ale też nie zapomina o sprawach poważnych, nie raz tragicznych, z którymi bohaterzy muszą się rozprawić.

   Cieszę się, że mamy na polskim rynku twórczość Mony Kasten, a jeszcze bardziej cieszy mnie fakt, że kolejna jej seria również będzie wydana. Polecam szczególnie miłośnikom gatunku new adult. Myślę, że to właśnie do nich najbardziej trafi ta powieść. Pełna ciepła, zabawnych dialogów, trudnych tematów i wspaniałej przyjaźni.



"Begin Again":
Tom 1. Begin Again
Tom 2. Trust Again
Tom 3. Feel Again


8 komentarzy:

  1. Nie znam jeszcze tej serii ale dużo dobrego o niej czytałam więc na pewno ją przeczytam. Przypuszczam, że w okresie wakacji. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś od początku mnie nie ciągnęło i nie pociągnie pewnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo to naprawdę fajna seria, a już szczególnie ostatni tom :)

      Usuń
  3. Dla mnie wiek bohaterów był totalnie przegięty i nie podobało mi się sporo elementów. Pierwszy tom pokochałam, za to tego szybko się pozbyłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bierz się za ostatni, według mnie najlepszy :)

      Usuń
  4. Jestem w 3/4 w Begin Again także ten post w samą porę wstawiłaś, jak dla mnie. :D Cieszę się, że sięgnęłam po tę książkę. I masz rację schematy są widoczne, ale dlaczego mi to tutaj zbytnio nie przeszkadza? Bo książka jest naprawdę dobra. Zabawna. Nie mam się do czego przyczepiać. I już nie mogę się doczekać tej części o Dawn, ciekawi mnie to, że pisze takie książki. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się podoba :) Ciekawa jestem czy kolejne tomy też ci się spodobają :)

      Usuń