15 listopada 2016

''Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?'' II - Estelle Maskame




Tytuł: Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?
Tytuł oryginalny: Did I Mention I Need You?
Autor: Estelle Maskame
Cykl: Dimily (tom 2)
Wydawnictwo: Feeria Young
Tłumaczenie: Anna Dobrzańska
Liczba stron: 360
Moja ocena: 7/10





Od pamiętnych wakacji w Santa Monica upłynęły już dwa lata. Eden i Tyler nie widzieli się przez ten czas, dla dobra rodziny próbując zapomnieć o uczuciu, jakie się między nimi zrodziło. Gdy jednak spotykają się w Nowym Jorku, by spędzić tam wspólnie kolejne lato, nie potrafią udawać. Oddaleni od przyjaciół i rodziców, sami wśród niezliczonych atrakcji Wielkiego Jabłka, zaczynają rozumieć, że ich miłość wykracza poza zwykły wakacyjny flirt.

Teraz czas na zmierzenie się z rzeczywistością i kilka ważnych postanowień. Jak zareaguje na nie rodzina? Czy związek Eden i Tylera przetrwa katastrofalne skutki ich decyzji?



źródło opisu: Wydawnictwo Feeria Young, 2016



   Druga część cyklu ''Dlimily'' rozgrywa się dwa lata po pamiętnym lecie w Santa Monica. Dwa lata to dość dużo czasu, ale ja miałam wrażenie, że nic się nie zmieniło, a mianowicie bohaterzy. Czy nie powinni dojrzeć? Tymczasem zarówno u Eden jak i Tylera nie dostrzegłam zmian.

   Po mało przyjemnym rozstaniu w Santa Monica, Eden związała się z najlepszym przyjacielem Tylera. Taki chłopak to marzenie każdej dziewczyny i Eden dobrze zdaje sobie z tego sprawę. Jest przekonana, że uczucia do przyrodniego brata już dawno wygasły, więc kiedy on zaprasza ją do Nowego Jorku, aby spędziła z nim wakacje, dziewczyna się zgadza. Chce utwierdzić się w przekonaniu, że Tyler to przeszłość i że mogą traktować się jak należy - czyli jak przyrodnie rodzeństwo. Wystarcza jednak chwila, spojrzenie i głos, aby wszystko odżyło. 


''Tak to już jest z odległością: albo sprawia, że oddalasz się od kogoś, albo uświadamia ci, jak bardzo go potrzebujesz.''


   ''Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?'' opowiada historię o ponownym połączeniu, o zdradzie i strachu przed wyjawieniem prawdy. I wszystko byłoby dobrze, gdyby Eden zachowała się odpowiednio względem swojego chłopaka. Nie toleruję zdrady i bohaterzy bardzo dużo stracili w moich oczach w tej części. I szczerze absolutnie nie dziwie się reakcji Deana. To jego było mi szkoda i to przez niego miałam w pewnym momencie łzy w oczach.
Natomiast jest jeszcze ta strona bohaterów, którą rozumiałam. Mieli dwa wyjścia - skrzywdzić wszystkich wokół i walczyć o miłość, albo skrzywdzić siebie samych rezygnując z miłości.

   Nie brakuje napięcia między bohaterami niemal na każdej stronie. Zwroty akcji i mniej przyjemne wydarzenia sprawiają, że nie można oderwać się od lektury. Chociaż moim zdaniem za szybko się wyjaśniało a po danej akcji za szybko robiło się sielankowo.

   Zakończenie to coś na co każdy chyba czekał, czyli prawda. Prawda, która dla jednych może być ulgą, podczas gdy dla drugich może być bólem i żalem.

   Nowi bohaterzy  i Nowy Jork dodają do powieści świeżości. Razem z nimi śledziłam kultowe miejsca jak i te mniejsze zakątki tego miasta. Wielki plus, że był to Nowy Jork - czyli moja obsesja.



Cykl "Dimily":
Tom 1. Czy wspominałam, że Cię kocham?
Tom 2. Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?
Tom 3. Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?
Tom 4. Nawet o tym nie wspominaj



6 komentarzy:

  1. A ja nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z tomem pierwszym, choć mam go od dawna w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam takie mieszane uczucia do tej części :/ Podobała mi się, a jednak nie podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie podobnie. Chociaż po przeczytaniu trójki stwierdzam, że w każdej części dzieje się to samo, więc dwójka była dla mnie trochę nie potrzebna.

      Usuń
  3. Czytałam pierwszy tom i bardzo mi się podobał, jednak nadal nie sięgnęłam po kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mogę zdradzić, że dwójka jest średnia, za to trójka nieco lepsza.

      Usuń