5 lipca 2018

W pogoni za uzależnieniem, czyli "Twoim śladem" A. Meredith Walters


Tytuł: Twoim śladem
Tytuł oryginalny: Lead Me Not
Autor: Meredith Walters
Cykl: Twisted Love (tom 1)
Wydawnictwo: YA!
Tłumaczenie: Dorota Konowrocka-Sawa
Data premiery: 6 lipca 2016
Liczba stron: 479
Moja ocena: 8/10
Opis wydawcy
Gdy miłość staje się wyzwaniem, przekleństwem i spełnieniem.

Aubrey, studentka psychologii, jest koordynatorką w grupie uzależnień. Mieszka z koleżanką w wynajętym mieszkaniu. Pewnego razu koleżanka trafia do "latającego" klubu Kompulsja, oferującego narkotyki i alkohol. Prymuska Aubrey nigdy by się tam nie wybrała, ale trzeba było ratować przyjaciółkę. Miejsce wydało jej się odpychające i magnetycznie przyciągające zarazem… Poznaje tam tajemniczego Maxxa Demelo, który wzbudza jej zachwyt nieprzeciętną urodą i charyzmą. Aburey nic nie wie o drugim życiu Maxxa. Czy podąży jego śladem?

źródło opisu: http://www.empik.com/twoim-sladem-walters-meredith,p1123726097,ksiazka-p




"Powstanę jak Feliks z popiołów jako lepszy człowiek. I znajdę siłę, by pójść, dokądkolwiek powiedzie mnie przeznaczenie."



   Książki o uzależnieniach nie są ładne, nie są przyjemne, za to oferują smutek, rozżalenie i cierpienie. Odnoszę wrażenie, że temat narkotyków to temat tabu i większość autorów go nie dotyka, co jest błędem, bo dzięki temu osoby nieświadome mogą zobaczyć (a raczej przeczytać), co uzależnienie robi z człowiekiem, samym zainteresowanym jak i jego bliskimi.

   Fabuła jest dość prosta i schematyczna, ale napisana na tyle ciekawie, że chce się czytać więcej i więcej. 
   Aubrey to studentka psychologi, pomoc w koordynowaniu w grupie uzależnień. Niezwykle ważne dla niej jest to, by pomagać i nie pozwolić, by ludzie staczali się przez tabletki czy proszki. Wszystko jednak się komplikuje za sprawą Maxxa, który dołącza do terapii, ale wcale nie z chęci walki z uzależnieniem.
   Max prowadzi dwa, a może nawet trzy życia. Jedno jako uczestnik terapii chcący z tego wyjść. Drugie jako opiekuńczy i "czysty" brat i trzecie, szokujące i dla niego najlepsze, w klubie "Compulsion", który tonie od alkoholu i narkotyków. Czy Maxx podejmie walkę dla Aubrey?

   Niewątpliwie największym plusem tej książki jest to, że autorka nie przyćmiła fabuły, ani wątków pobocznych, miłością bohaterów. Jasne, to ona gra tu pierwsze skrzypce, to dzięki niej Aubrey i Maxx walczą z przeszłością i teraźniejszością, to dla niej się poświęcają. Jednak w tym wszystkim jest też coś głębszego, coś co porusza czytelnika i daje do myślenia. Ponadto płynnie wkrada się też wątek toksycznego związku, przemocy i poniżania, z którego nie tak łatwo wyjść.



"Przegapisz niejedno w życiu, jeśli nie zdobędziesz się na to, by spojrzeć dalej niż czubek własnego nosa i dostrzec piękne rzeczy w najmniej spodziewanych miejscach. To co złożone, nie musi być złe czy brzydkie. To właśnie skomplikowanie nadaje rzeczom wartość."



   Zastosowana została narracja  pierwszoosobowa dwutorowa. Autorka dopuściła do głosu zarówno Aubrey jak i Maxxa, co jest moim ulubionym zabiegiem w tak emocjonujących książkach. Mogłam dzięki temu poznać zawziętą i charyzmatyczną dziewczynę, jak i "posiedzieć w głowie" uzależnionego, prawie ciągle będącego na haju chłopaka. I tu muszę przyznać, że Pani Walters spisała się fenomenalnie, bo bardzo dobrze uchwyciła momenty, gdy chłopak był odurzony. Były to bardzo realne momenty i nie był to ładny obrazek.

   "Twoim śladem" to pełna cierpienia, smutku, samotności i słabości książka. To książka skłaniająca do myślenia, do obserwowania otoczenia, czy ktoś przypadkiem nie boryka się z tym problemem. Skomplikowana i pełna wewnętrznych rozterek, czasem irytujących, a czasem godnych podziwu. Nie jest w stu procentach idealna, bo niektóre fragmenty mi się nie podobały, ale podsumowując całość, nie mają one wpływu na końcową oceną.

   "Twoim śladem" to dylogia, więc jak można się domyśleć, tom pierwszy nie kończy się dobrze. Takie wrażenie można odnieść, jednak też zakończenie jest dość otwarte, co nie zmusza do natychmiastowego sięgnięcia po drugi tom, czyli "Wróć za mną". To trudna książka i mimo, że mam już kolejną część, to zrobiłam sobie przerwę (ja, osoba, która serie zawsze stara czytać się na raz).
   Jeśli macie ochotę na trudny, ciężki, "uzależniający" romans, to książka dla was. Jeśli szukacie czegoś prostego, sielankowego i zabawnego, to nie macie czego szukać w tym tytule.



"Miłość ogłupia.
Zaślepia.
Potrafi obezwładnić i uczynić nas zupełnie bezbronnymi.
Ale może też wszystko naprawić."



Cykl "Twisted Love":
Tom 1. Twoim śladem
Tom 2. Wróć za mną


23 komentarze:

  1. Czytałam i mi się podobała, aczkolwiek nie aż tak aby od razu sięgnąć po kolejną część. I chociaż miałam to w planach, do tej pory nie poznałam dalszych losów bohaterów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat na pewno sięgnę po drugą część, ale muszę chwilę odczekać, co mi się nie zdarza w przypadku serii :)

      Usuń
  2. Czytałam i jak tylko zobaczyłam okładkę to sobie przypomniałam o czym była ta książka. Dość trudny temat - uzależnienia, ale autorka dziwignęła to i bardzo mi się podobała. Oczywiście jestem już po drugiej części więc zabieraj sieyza drugi Tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno przeczytam, bo jestem bardzo ciekawa dalszych losów bohaterów :)

      Usuń
  3. KOCHAM! Dosłownie KOCHAM tę pozycję! I tą i drugą cześć też. Są przepiękne. Książki Walters są naprawdę świetne i mam nadzieję, że bedziemy mieć ich więcej na naszym rynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam taką nadzieję, chociaż od wydania już trochę minęło, a wydawnictwo dalej nie zapowiada nic od tej autorki :(

      Usuń
  4. Swego czasu naprawdę mocno nastawiałam się na tą książkę i szukałam jej w sklepach, jednak potem, gdy ostatecznie nie udało mi się jej kupić, mój zapał trochę opadł. Wiem jednak, że jest to lektura warta uwagi i cieszę się, że Tobie się podobała. Mam nadzieję, że niedługo moja biblioteka zaopatrzy się w jeden egzemplarz tej powieści, żebym mogła go wypożyczyć :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko ją znajdziesz, to koniecznie kupuj, albo wypożycz, bo naprawdę jest warta uwagi. Szczególnie, że porusza temat, którego raczej autorzy unikają.

      Usuń
  5. Zawsze chętnie sięgam po takie książki, dostrzegając w nich wartościowy przekaz i możliwość zatrzymania fabuły w pamięci na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie daj szansę tej książce :)

      Usuń
  6. Książkę czytałam już dość dawno, ale wciąż pamiętam jej treść. Cieszę się, że ją poznałaś i przyznam, że określiłabym ją tak samo, jak Ty. To nie jest banalny, łatwy romans. Powieść mocno mnie poruszyła no i co tu dużo gadać, naprawdę ją pokochałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak długo się za nią zabierałam, ale w sumie cieszę się, że akurat teraz ją przeczytałam. Liczę na więcej takich książek, jak i książek autorki u nas.

      Usuń
  7. Miło wspominam tą historię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś nieszczególnie mam ochotę na tę książkę. Chociaż nie wykluczam lektury, może kiedyś? :D
    Strasznie podoba mi się oryginalna okładka i jak nie lubię twarzy na książkach, ta wygląda bardzo estetycznie :D
    Pozdrawiam ciepło :)
    Niekulturalna Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko wpadnie ci w ręce, daj jej szansę, bo naprawdę warto :)
      Mi podoba się o dziwo i oryginalna okładka i nasza :D

      Usuń
  9. Pamiętam, że cała seria nie przypadła mi jakoś bardzo bardzo do gustu, ale doceniam to jak prawdziwa i nie przesłodzona była to historia. To jej zdecydowany plus ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ci najbardziej przeszkadzało w niej? Bardzo jestem ciekawa :) Tak, to jej największy atut.

      Usuń
  10. Kocham tę ksiązkę! Obie książki są poruszające i naprawdę wciągające co tylko pogłębia przyjemność z ich czytania. Podczas czytania nie potrafiłam przestać współczuć bohaterom - narkotyki to rzecz straszna, która niszczy życie, a oni muszą się z nimi zmierzyć by mieć szansę na normalne życie! Kocham! <3
    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda niestety, narkotyki wyniszczają. A książka naprawdę jest dobra :)

      Usuń
  11. Fajnie to wszystko zostało tu opisane.

    OdpowiedzUsuń