11 maja 2019

"Niecodzienna para przyjaciół" - "Fighting temptation" #1 - K.C. Lynn


Tytuł: Fighting temptation
Tytuł oryginalny: Fighting temptation
Autor: K.C. Lynn
Cykl: Honorowi mężczyźni (tom 1)
Wydawnictwo: NieZwykłe
Tłumaczenie: Weronika Kryń
Data wydania: 14 listopada 2018
Liczba stron: 456
Moja ocena: 8/10
Opis wydawcy

Jaxson jest arogancki, skłonny do złości i agresji. Ale jest także wyjątkowy, silny i honorowy. Uwielbiam wszystkie jego wady bezwarunkowo i nieodwołalnie. Chociaż on sam nie wierzy w miłość, ja zawsze będę go kochała.

Julia Sinclair.
Julia różniła się od wszystkich ludzi, których znałem. Wcześniej nigdy bym nie przypuszczał, że może istnieć ktoś równie dobry i szczery. Im lepiej ją poznawałem, tym bardziej byłem od niej uzależniony. Z każdą chwilą spędzoną razem niszczyła jakąś część mroku, który gdzieś we mnie tkwił. Dzięki Julii moje gówniane życie nie wydawało się takie okropne. I zanim się spostrzegłem, zakochałem się w dziewczynie nie z tego świata.

Jaxson Reid
Niecodzienna para przyjaciół – niewinna dziewczyna o dobrym sercu i powszechnie znany „niegrzeczny chłopiec”. Los sprawił, że ich ścieżki się przecięły, co sprawiło, że powstała między nimi silna więź oraz pojawiła się pokusa, której oboje pewnej nocy ulegli.

Mija pięć lat; Jaxson powraca do jedynej dziewczyny, która była dla niego ważna, aby naprawić błędy przeszłości. Jednak jest ktoś, kto nie cieszy się z jego powrotu. Ktoś, kto uważa, że Julia ma już kogoś, kto o nią zadba i kto nie cofnie się przed niczym, aby ten stan rzeczy nigdy nie uległ zmianie.
Jaxson nie tylko będzie musiał stanąć do walki w obronie Julii, ale również zmierzy się twarzą w twarz z własnymi demonami, dręczącymi jego duszę: uosobieniami śmierci, zepsucia, destrukcji i wojny.

http://wydawnictwoniezwykle.pl/produkt/fighting-temptation/




   Pamiętam gdy czytałam tę książkę po raz pierwszy, pamiętam jak bardzo byłam zachwycona i czekałam na jej wydanie. Gdy po latach w końcu się doczekałam i ponownie zabrałam za lekturę, niestety nie mogę potwierdzić zachwytu. Książka w dalszym ciągu mi się podobała, jednak tym razem dostrzegłam powtarzalność tematu. Kilka lat temu nie tylko na polskim rynku nie było tak ogromnego wyboru książek new/young adult, ale też czytając w oryginale nie miałam zbyt wiele tego typu powieści na koncie. Dlatego też było to dla mnie coś nowego, coś oryginalnego i ciekawego. Dziś mogę śmiało napisać, że po około setce książek z podobnym motywem, nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia. Jest jednak napisana bardzo dobrze i dzięki temu dostała ode mnie tak wysoką ocenę.


"Nie możesz zniszczyć kogoś, kto już od dawna jest martwy w środku."


   Spotkanie bohaterów następuje w niecodziennej i nieciekawej sytuacji. Jax ratuje Julię przed dwójką typów, którzy są o krok od skrzywdzenia dziewczyny. Mówi się, że wszystko dzieje się po coś i może w przypadku Julii oraz Jaxa tak właśnie było. Zaprzyjaźniają się ze sobą i spędzają razem wolne chwile. Mimo silnej więzi i przekroczenia granic przyjaźni w uczuciach, żadne z nich nie przyznaje co do siebie czuje. Kiedy Jax oznajmia przyjaciółce, że wstąpił do marynarki wojennej, dziewczyna jest rozdarta między uczuciami a przyszłością Jaxa. Przed samym wyjazdem chłopaka sprawy nieco się komplikują, gdy dziewczyna postanawia wyznać prawdę. Reakcja Jaxa nie jest jednak tym czego oczekiwała. Mimo to przyjaźń wygrywa i bohaterzy spędzają ze sobą ostatnie chwile przed wyjazdem chłopaka. Niestety to nie jedyny raz gdy dziewczyna zostaje odrzucona, bo jakiś czas później chłopak znów to robi. Tyle że tym razem nieco bardziej boleśnie i krzywdząco.
Mija pięć lat, wydawałoby się, że Julia ułożyła sobie życie na nowo, aż pewnego dnia w jej domu pojawia się nie kto inny, tylko Jaxon.. który nie zniknie dopóki nie odzyska przyjaciółki, albo kogoś więcej.

   Niewątpliwym atutem "Fighting Temptation" jest siła przyjaźni. Nie tylko tej między głównymi bohaterami, ale także wśród reszty bohaterów tworzących tę historię. Autorka każdego z nich wykreowała tak, by mogli się wyróżniać. By mogli tworzyć rodzinę, pełną barwnych charakterów. Chociaż podobnie jak tę część, czytałam również kolejne to śmiało mogę napisać, że jest na co czekać, bo autorka postarała się nawet bardziej w historii przyjaciół Jaxa i Julii.
Warto wspomnieć o wspomnieniach Jaxona z z pobytu w Iraku. To co przeżył on, wraz z przyjaciółmi było koszmarne. K.C. Lynn dawkuje czytelnikom informacje z tym związane, by w kolejnych częściach rozjaśnić nam ten obraz.

   Niestety pierwszy tom serii "Honorowi Mężczyźni" nie wyróżnia się na tle powieści swojego gatunku. Nic więc dziwnego, że chyba trochę została zignorowana w świecie literackim. Ja uważam, że warta jest przeczytania, bo styl pisania autorki wciąga od pierwszych stron, bohaterzy zyskują sympatię, a po przeczytaniu chce się kolejnych tomów o kolejnych bohaterach (które mam nadzieję, niedługo się u nas pojawią).


"- Płacz. Nie ma w tym nic złego. Trzymając to w środku, robisz sobie krzywdę."




  Chciałabym wspomnieć również o stronie wizualnej książki. Napisałam, że "Fighting Temptation" nie została doceniona i myślę, że poniekąd powodem może być okładka. Od razu zaznaczę, że sto razy lepsza od oryginalnej (która chyba ze dwa razy została zmieniania), to jednak gdy pierwszy raz ją zobaczyłam, od razu pomyślałam że coś jest nie tak. Doszłam do wniosku, że od razu skojarzyła mi się z erotykiem - pomimo kolorów. Jasne, sceny erotyczne się pojawiają, ale nie są przesadzone, a raczej sensowne i napisane ze smakiem. Ponadto nie przytłaczają i nie pojawiają się w każdym rozdziale. Sama nie jestem pewna o co może chodzić, ale z pewnością mam problem z okładką.

   Jeśli jeszcze nie czytaliście, to ja osobiście jak najbardziej polecam - szczególnie fanom gatunku. Może nie dostaniecie nic czego nie czytaliście, ale zapewniam miło spędzony czas, uśmiech a także wzruszenie.






"Honorowi mężczyźni":
Tom 1. Fighting Temptation
Tom 2. Sweet Temptation
Tom 3. Resisting Temptation





6 komentarzy:

  1. Kolejna propozycja idealna na wakacje. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam zamiaru czytać, ale mnie troszkę przekonałaś. Mimo schematów chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyta się bardzo szybko, więc uważam że to idealna pozycja na lato, do przeczytania w plenerze :)

      Usuń
  3. Nie należę do fanów gatunku, raczej antyfanów, więc się nie skuszę. Jeszcze schematy, ugh, zmora :D

    OdpowiedzUsuń