5 marca 2018

"King" I - T.M. Frazier




Tytuł: King
Tytuł oryginalny: King
Autor: T. M. Frazier
Cykl: The King (tom 1)
Wydawnictwo: Kobiece
Tłumaczenie: Sylwia Chojnacka
Liczba stron: 336
Moja ocena: 9/10
Opis wydawcy:
King to facet, którego nie chciałabyś wkurzyć. Nikt by nie chciał. Jedyną walutą, jaką przyjmuje w odwecie jest krew, pot albo seks. Ewentualnie wszystko naraz. Nie warto z nim zadzierać.
Doe, bezdomna dziewczyna z ulicy, straciła pamięć. Nie ma pojęcia, kim jest, ale zrobi wszystko, żeby przetrwać. Kiedy Nikki, jej koleżanka z ulicy, zabiera ją na imprezę z okazji wypuszczenia Kinga z więzienia, Doe decyduje się zrobić cokolwiek, byle tylko przeżyć kolejny dzień.
Przyszłość Kinga właśnie się waży, a Doe najpierw musi odkryć tajemnice własnej przeszłości. Kiedy bohaterowie się spotkają, nauczą się, że czasem rozsądek, pożądanie i serce w ogóle nie chcą współpracować

źródło opisu: http://www.wydawnictwokobiece.pl/produkt/king/




   Kiedy zobaczyłam, że "King" ma zostać u nas wydany, miałam ochotę skakać ze szczęścia. A to wszystko z powodu książki "The Dark Light of Day" autorki, którą czytałam jakiś czas temu i dzięki niej T.M. Frazier trafiła na listę autorów "przeczytam wszystkie ich książki". Nadeszła długo wyczekiwana premiera "Kinga" i trafiłam na jedną z pierwszych recenzji. Wiedziałam, że seria jest dość długa, ale okazało się, że dwa pierwsze tomy opowiadają historię tej samej dwójki głównych bohaterów. Nie pozostało mi nic innego jak poczekać zatem na drugą część. W końcu się doczekałam i jak możecie zobaczyć już po ocenie - BYŁO WARTO CZEKAĆ!


"Odnalazłem siebie w smutnych oczach dziewczyny, która była tak samo zagubiona jak ja. A może my wcale się nie odnaleźliśmy. Może po prostu postanowiliśmy zgubić się razem."


   Warto na początek zaznaczyć, że "King" nie jest książką dla wszystkich. Ja jestem fanką Darków i nie straszne mi są sceny brutalności. Jeśli jednak dla was morderstwa, wulgarność, ostre sceny łóżkowe i drastyczność to za wiele, to trzymajcie się od tej książki z daleka. Jeśli jednak nie przeszkadza wam taka fabuła, to koniecznie dacie "King'owi" szansę. Pamiętajcie też by mieć pod ręką od razu drugi tom, bo tę historię trzeba przeczytać na raz!

   Tytułowy King to niebezpieczny, zabójczo przystojny, dobrze zbudowany i pewny siebie facet, który dopiero wyszedł z więzienia. Impreza urządzona na jego powitanie nie jest czymś o czym w tym momencie marzy. Zamknięty więc w pokoju, wykonując swoją pasję - tatuowanie, kątem oka dostrzega dziewczynę, która natychmiast zwraca jego uwagę. Chwila nieuwagi i dziewczyna znika a King nie wie czy nie wyobraził sobie jej osoby. Jak się pewnie domyślacie - nie wyobraził. King jakiś czas później również się o tym przekonuje, gdy dziewczyna zjawia się u niego po to by zostać jego "niewolnicą" (chociaż nie wiem czy to dobre określenie, bo dziewczyna chcę tylko mieć dach nad głową i pełny żołądek).
   Autorka przedstawiła postać Kinga jako niebezpiecznego i mrocznego, ale po poznaniu go nieco bliżej, można dostrzec w nim wiele więcej uczuć, opiekuńczość i czułość. Wiem, że to absurdalne, bo w końcu jak facet, który bez mrugnięcia okiem potrafi zabić, może być jednocześnie czułym gościem, ale jednak. Autorka zaskoczyła i sprawiła, że czytelnik popatrzył na niego z innej perspektywy.


"To, że był bardzo złym chłopcem, nie znaczy, że nie mógł być naprawdę świetnym człowiekiem."


   Doe straciła pamięć. Nie pamięta czemu żyje na ulicy, nie jadła od kilku dni, a jedyną osobą, która jej towarzyszy jest narkomanką. Nie rozumie czemu nikt nie zgłosił jej zaginięcia i czy w ogóle ma rodzinę. Przyciśnięta do muru w obawie o kolejny dzień, za namową Nikki postanawia poderwać motocyklistę, który zapewni jej ochronę i dach nad głową. Trafiając zatem na imprezę, nie spodziewa się tego, że od teraz jej życie dopiero się rozpocznie a odzyskanie wspomnień spadnie na drugi plan.
   Doe nie była złą postacią, ale miała momenty, które z jednej strony mnie denerwowały, a z drugiej całkowicie ją rozumiałam. Mianowicie chodzi mi o to, że bała się cokolwiek zrobić, bo "dawna ona" mogłaby mieć coś przeciwko. Rozumiem, że tak naprawdę była w "zawieszeniu" między przeszłością, której nie mogła sobie przypomnieć, a teraźniejszością. Zdecydowanie jednak polubiłam jej zadziorny charakterek i trzymałam za nią kciuki, by wszystko sobie poukładała.

   Na uwagę zasługują również bohaterowie drugoplanowi, jak Preppy, który był najbarwniejszą postacią w tej książce i którego pokochałam równie mocno co Kinga. Bear, którego może jest troszkę mniej, ale okazuje się wartym uwagi przyjacielem. Oraz tajemnicza Nikki, która jako jedyna może znać prawdę. Autorka nie skupiła się tylko na parze głównych bohaterów, ale również nadała charakter bohaterom pobocznym, na tle mrocznego i niebezpiecznego świata.


"Nie potrafię określić, czy jesteś zupełnie dziwny, czy w dziwny sposób genialny."


   Podtrzymuję swoje słowa odnoście chęci przeczytania każdej książki autorki. Jestem pewna, że ma wiele asów w rękawie i niejednokrotnie jeszcze mnie zaskoczy. Przy okazji mogę zdradzić, że mam już za sobą tom drugi, czyli "Tyran" i na razie napiszę tylko, że T.M. Frazier podtrzymała poziom do samego końca.

   Zdecydowanie polecam fanom gatunku. Jak pisałam na początku, nie wszystkim ta książka przypadnie do gustu, ale myślę że warto się przekonać nawet tym osobom, którzy są uprzedzeni. "King" nie ma wyidealizowanych bohaterów, a autorka dodatkowo postanowiła roztrzaskać serce czytelników nie jeden raz. Zakończenie natomiast zaskakuje i każde natychmiast sięgnąć po drugi tom, bo to co autorka zaserwowała, chyba nikt się nie spodziewał. Przygotujcie się zatem na władczego i pewnego siebie Kinga, na zadziorną i zagubioną Doe, na rozbrajającego tekstami Preppy'ego i całą gamę emocji, jakich doświadczycie podczas lektury.
Wydawnictwo Kobiece kocham was!!




Cykl "The King":
Tom 1. King
Tom 2. Tyran
Tom 3. Lawless
Tom 4. Soulless
Tom 5. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART ONE
Tom 6. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART TWO
Tom 7. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART THREE
Tom 8. Up in Smoke




48 komentarzy:

  1. Dam szansę tej książce. Rzadko kiedy sięgam po lit. erotyczną (raz tylko Sylvia Day, do której wrócę oraz opowiadania Whitney G.), ale chyba nie czytałam takiej w wersji Dark :) ogólnie ciekawi mnie ta seria. A Wydawnictwo Kobiece uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie często sięgam po tego typu książki, ale przyznam szczerze, że ta jakoś mnie do siebie przyciąga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach tę książkę. Może niedługo się za nią zabiorę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna chodzi za mną ta książka. Tylko kiedy znajdę na nią czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wcisnąć ją jak najszybciej w grafik :D

      Usuń
  5. Mnie książka również przypadła do gustu. Przyciąga mnie ten jej mrok:) Mam już w domu drugą część i niedługo zamierzam się za nią zabrać. Mam nadzieję, że autorka utrzyma poziom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie autorka z drugim tomem poradziła sobie równie dobrze, co z pierwszym :)

      Usuń
  6. Wow, wow! Jaka długa seria :D Ja osobiście lubię książki tego wydawnictwa, ale te serie, które ostatnio wydają i te ich okładki są okropne jak dla mnie! Ta też do tego należy i tak naprawdę już na starcie je odrzucam. Trochę mi szkoda bo większość osób zachwala, ale ja się chyba nie dam przekonać :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jednak co dwa tomy, główne tory przejmuje kolejny bohater, więc śmiało można ją dzielić do dwie części (jaki bełkot mi wyszedł z tego zdania.. ale mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi :D).
      Serio nie podobają ci się okładki? :O Jak dla mnie są świetne. Nie wszystkie oczywiście, ale akurat powyższa mi się podoba :D
      Zabraniam ci odrzucać tę książkę ze względu na okładkę! Przekonaj się sama i spróbuj przeczytać. To naprawdę świetna książka, którą czyta się błyskawicznie :)

      Usuń
    2. Kurcze no kusisz mnie! Sama nie wiem :D Mam teraz mętlik w głowie, naprawdę trudno zmienić ot tak zdanie. Ale dobra, czytam, jak coś to będzie na ciebie :D

      Usuń
    3. Dobra, biorę to na klatę :D Mam nadzieję, że ci się spodoba :)

      Usuń
  7. Jakie mogą być książki o niebezpiecznie przystojnym mężczyźnie i zakochanej w nim kobiecie? Niby takie same, ale wciąż inne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cytaty bardzo mi się podobają. wkrótce zacznę swoją przygodę z takimi książkami za sprawą "kochanki księcia", więc jeśli mi się spodoba, będę miała Kinga na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nawet jak "Kochanka Księcia" ci się nie spodoba, to nie odrzucaj od razu "Kinga", bo naprawdę warto go przeczytać :)

      Usuń
  9. KOCHAM! KOCHAM! KOCHAM! NIe moge sie doczekać wszystkich tomów w Polsce! Jeszcze tłumaczenie jest takie świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo! Jeszcze czekam na "The Dark Light of Day" autorki i będę spełniona :D

      Usuń
  10. No właśnie, piszesz, że to nie książka dla każdego, a ja chyba nie jestem fanką tych całych "dark erotic", chociaż nie powiem, Kobiece wydaje ostatnio tyle książek, że czasem mnie kuszą :D


    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To faktycznie jak nie przepadasz za tym gatunkiem, to książka może ci się nie spodobać. Z drugiej strony jednak ta książka jest tak genialna, że i tak polecam :D

      Usuń
  11. Ja póki co to z niej zrezygnowałam :D Mam mimo wszystko ją w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak już się zdecydujesz to ci się spodoba :)

      Usuń
  12. Uciekam od tego typu książek :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam i naprawdę mi się podobał, ale ilość wulgaryzmów przerażająca, serio xD
    I ta egzotyka mięcha... No przegięte absolutnie xD
    Aczkolwiek mam już drugi tom i po świetnym i zaskakującym zaskoczeniu Kinga jestem go mega ciekawa :D
    No i Prepp... Ech... Nienawidzę autorki za to.
    Beczałam i śmiałam się jednocześnie xD No patologia xD
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie w niektórych książkach akurat wulgaryzmy nie przeszkadzają, i tak było w przypadku tej. Czytaj drugi tom koniecznie jak najszybciej!
      Ja też nie mogę wybaczyć autorce Preppa :(

      Usuń
  14. Uwielbiam! Tyle emocji! Patrząc na okładkę nigdy w życiu nie powiedziałabym, że mnie to tak wciągnie :) Babcina zielarnia mnie zabiła hehehe

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie jestem po 4 tomie i źle się czuję że następnych nie mam pod ręką 😵 rozważam zamówienie angielskich wersji 😏 bo nie wiem kiedy się doczekam (może ktoś coś wie?) Seria super, koleżanka mi poleciła, po pierwszym tomie zamówiłam całą dostępna serię dla siebie😁 polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem po lekturze tomów poświęconym Bear'owi i kocham zakończenie czwartego tomu <3 Też nie mogę się doczekać :D Jestem pewna, że niedługo się pojawią :)

      Usuń
  16. Przeczytalam juz 4 serie i sa swietne polecam tym ktore lubia dreszczyk emocji w mrocznej scenerii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam więc nadzieję, że doczekamy się wszystkich książek autorki w Polsce :)

      Usuń
  17. Kiedy 5 cześć w pl?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam żadnych informacji na ten temat :(

      Usuń
    2. No właśnie też szukam 5 części ale nigdzie nie ma... Ciekawe kiedy się pokaże!! Może ktoś ma świeże i formacje na ten temat😁

      Usuń
    3. Niestety wciąż brak informacji o wydaniu kolejnych części serii :(

      Usuń
  18. Witam kiedy premiera w polsce bedzie preppy the life and the death of samuel Clearwater part 1 ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem. Najlepiej pytać u źródła, czyli u wydawnictwa.

      Usuń
  19. Witam ma ktoś może 5 tom albo jak go zdobyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 tom podobno ma być wydany na początku 2020 roku.

      Usuń
  20. Czy ktoś wie może kiedy pojawi się preppy po polsku?

    OdpowiedzUsuń
  21. Jest.4 kwietnia 2020 i jeszcze nie ma 5 tomu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zajrzeć na stronę wydawnictwa Kobiecego - wszystkie trzy części o Preppym mają premierę 15 kwietnia. Zatem całość historii dostaniemy jednego dnia.

      Usuń