25 stycznia 2019

Czy zawarcie układu z niegrzecznym studentem jest bezpieczne? - "Układ" Elle Kennedy


Tytuł: Układ
Tytuł oryginalny: The Deal
Autor: Elle Kennedy
Cykl: Off-Campus (tom 1)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Tłumaczenie: Anna Mackiewicz
Data wydania: 29 lutego 2016
Liczba stron: 462
Moja ocena: 9/10
Opis wydawcy

Ona ma właśnie pójść na pewien układ z niegrzecznym studentem…

Hannah Wells w końcu znalazła chłopaka, który rozbudził jej namiętność. Wydaje się, że ta dziewczyna jest pewna siebie w każdym aspekcie życia… ale jeśli chodzi o seks i uwodzenie okazuje się, że ciągnie za sobą dotkliwy bagaż doświadczeń. Żeby zwrócić uwagę swojego wybranka, będzie musiała porzucić kokon bezpieczeństwa i sprawić, by to on się nią zainteresował. By osiągnąć swój cel, gotowa jest pójść na pewien układ i w zamian za udzielenie korków nieznośnemu, wkurzającemu i zadufanemu w sobie kapitanowi drużyny hokejowej, idzie na fałszywa randkę…

On dla kariery sportowej ma zamiar przyjąć od pewnej dziewczyny niemoralną propozycję…

Garrett Graham od zawsze marzył o zawodowej karierze w hokeju, ale gdy średnia jego ocen gwałtownie spada, wszystko na co tak ciężko pracował do tej pory, staje pod znakiem zapytania. Decyduje się pomóc pewnej brunetce z ciętym językiem wzbudzić zazdrość w innym chłopaku, bo w zamian za to może zabezpieczyć swoją pozycję w drużynie. Ale jeden nieoczekiwany pocałunek rozpala żar dwojga ciał i Garrett szybko uświadamia sobie, że udawanie nie wchodzi w grę. Musi teraz przekonać Hannah, że mężczyzna o którym marzy, wygląda dokładnie tak jak on…

https://sklep.zysk.com.pl/uklad.html




"Czasem ludzie wkradają się w twoje życie, i nagle nie masz pojęcia, jak mogłaś żyć bez nich."



   Mogłoby się wydawać, że na polskim rynku mamy już przesyt książek o dziewczynie, którą w przeszłości spotkało coś tragicznego, oraz o chłopaku, który jest popularny, lubiany i za którym dziewczyny ustawiają się w kolejce. Po tym zdaniu można by pomyśleć, że to kolejna książka o zamkniętej cichej dziewczynie i zbyt pewnym siebie chłopaku. Nuda. Ale w tym przypadku? Elle Kennedy udowadnia jak świetnie i interesująco potrafi pisać. Udowadnia, że mimo tragedii, można stworzyć super pewną siebie, twardą i zabawną bohaterkę. Że za sprawą humoru można uratować najbardziej schematyczną książkę.

   Moje pierwsze spotkanie z "Układem" miało miejsce ponad 3 lata temu, czyli wtedy kiedy czytałam najwięcej książek w oryginale, a w Polsce gatunek New/Young Adult dopiero zaczął się pojawiać. Do dziś pamiętam jak bardzo byłam oczarowana tą książką i gdy tylko pojawiła się w Polsce, od razu musiałam ją mieć. Niestety jak to bywa w moim przypadku, musiała "odleżeć" swoje. W końcu jednak zdecydowałam, że to ten czas i tym sposobem po nią sięgnęłam. Drugie spotkanie było równie udane jak pierwsze.


"Wypełnił mnie jedną z najbardziej destrukcyjnych emocji znanych ludzkości - nadzieją."



   Hannah od jakiegoś czasu zauroczona jest w pewnym przystojniaku z zajęć. Niestety nie potrafi odpowiednio zwrócić na siebie jego uwagi. Wtem w zamian za pomoc w nauce, dziwny - ale skuteczny - układ proponuje jej najlepszy zawodnik hokeja, studiujący na tej samej uczelni i chodzący na te same zajęcia z filozofii. Dziewczyna śpiewająco zdała test a jemu nie poszedł zbyt dobrze, a to poprawa zdecyduję czy będzie dalej grał. Garrett jest gotowy zrobić wszystko byleby tylko go zaliczyć. Dla niego plan jest prosty, ale Hannah zostaje nieugięta i nie chce się zgodzić. Dlatego właśnie proponuje jej układ - ona mu pomoże w nauce, a on sprawi, że umówi się z wybrankiem jej serca. Jak się jednak później okazuje, serca nie da się kontrolować i to ono decyduje kogo wybierze.

   Cenię sobie książki za brak pośpiechu w relacji bohaterów. Uwielbiam wręcz kiedy najpierw dochodzi do przyjaźni a ja łapię się na tym, że z niecierpliwością wyczekuję tego pierwszego pocałunku (chociaż w tej kwestii długo czekać nie musiałam). Chodzi mi o to, że autorka przelała na papier uczucia bohaterów, którzy krok po kroku się poznają, zaczynają się lubić a potem czuć coś więcej. A to, że po drodze dochodzi do zbliżeń wcale nie przeszkadza - tylko po przeczytaniu książki można zrozumieć czemu.

   Elle Kennedy stworzyła bohaterów mądrych, ambitnych, szczerych, lojalnych i wartościowych. A to wszystko okraszone jest sporą dawką humoru, bo oboje bohaterzy go posiadają. Nie zbagatelizowała jednak poważnych tematów. Historia przedstawiona z dwóch punktów widzenia daje czytelnikowi pełniejszy obraz na pewne sytuacje i to jest coś najlepszego co można w takich książkach zrobić.



"...ale jeśli już raz człowiek zawiódł się na
osobie, do której powinno się mieć największe zaufanie w życiu, to niespecjalnie spieszy się z rozdawaniem jakiejkolwiek amunicji na siebie."



   "Układ" jest jedną z lepszych książek jakie czytałam w 2018 roku. Autorka pisze lekko i zabawnie, ale też poważnie i smutno. Potrafi równoważyć tematy i uczucia, dzięki czemu nie przesadza w żadną stronę. Ja po książki pisarki sięgam w ciemno i nie obawiam się rozczarowania. Cieszę się więc, że przede mną jeszcze trzy tomy serii "Off-Campus", oraz ze jest już zapowiedź kolejnej "Brair U".

   Jeśli nie mieliście jeszcze styczności z twórczością Elle Kennedy, ale zamierzacie to zmienić, to ja polecam zacząć właśnie od tej serii i tej książki. Miłośnicy gatunku myślę, że będą zadowoleni a jeśli nie, to pamiętajcie że przed wami jeszcze trzy tomy :)
Szczerze polecam, bo dostaniecie tu miłość zrodzoną z przyjaźni, i humor wymieszany z powagą.











"- Tak z ciekawości,- mówi, -
rano, po przebudzeniu podziwiasz się w lustrze przez jedną godzinę czy dwie?
- Dwie,- odpowiadam wesoło.
- Przybijasz sobie piątkę?
- Oczywiście, że nie. - uśmiecham się. - Całuję każdy z moich bicepsów, a następnie zwracam się do sufitu i dziękuję Najwyższemu za stworzenie tak doskonałego okazu mężczyzny."






"Off-Campus":
Tom 1. Układ
Tom 2. Błąd
Tom 3. Podbój
Tom 4. Cel


20 komentarzy:

  1. Czytałam! Była świetna - właśnie ten brak pośpiechu i humor były cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przykład tego, że najbardziej schematyczną książkę można uratować humorem :)

      Usuń
  2. Nota bene chyba u Ciebie o niej czytałam :D No bo gdzieżby indziej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Koleżanka również namawia mnie usilnie na poznanie tej serii, więc chyba wreszcie się skuszę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham ten tytuł, jak i całą serię. Za lekkość, poczucie humoru, dojrzałość... za wszystko. :D Garrett jest niesamowity. <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wierzę, że może się podobać, ale niestety nie są to moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twórczość autorki dobrze znam i o ile mnie pamięć nie myli, spośród wszystkich jej książek "Układ" podobał mi się chyba najbardziej :) Ellie ma lekki styl i kreuje ciekawych bohaterów, swoją drogą, już dawno Zysk i S-ka nie zaszczyciło nas jakąś nową powieścią autorki. A chętnie przeczytałabym coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest zapowiedzieć pierwszej części serii "Briar U", zatytułowanej "Pościg" :) Podobno ma być w lutym :)

      Usuń
  7. Kompletnie nie ksiażka dla mnie. Wszyscy polecaja, ale ja czuje taka niechęć jak widzę te okładki i autorkę, że mi się nie chce. Mimo że niczego nie czytałam. Nie będę na siłę probowac i tak mam co czytac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? :o Szkoda, ale rozumiem :) Nigdy nic na siłę, szczególnie że tak jak piszesz, masz co czytać :)

      Usuń
  8. Niby mam w planach, ale nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się przeczytać. Tyle książek do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowna seria. Bardzo dobrze czyta się wszystkie części :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham tę serię! Moją ulubioną częścią jest zdecydowanie "Podbój" (Dean! *-*). Nie mogę się doczekać spin-offu!

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podbój jeszcze przede mną, ale bardzo jestem go ciekawa, bo opinie są podzielone :)

      Usuń
  11. To jedna z moich ulubionych książek, właśnie wczoraj zaczęłam czytać ją po raz n-ty :). Bardzo lubię do niej wracać. W ogóle cała seria jest super, ale jak dla mnie 'Układ' wymiata! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też właśnie czytałam ją po raz drugi :) Bardzo polubiłam styl autorki :)

      Usuń