17 października 2017

"Pod skórą" Agata Czykierda-Grabowska





Tytuł: Pod skórą
Autor: Agata Czykierda-Grabowska
Cykl: -
Wydawnictwo: BM Design
Liczba stron: 379
Moja ocena: 9/10



Oskar wraca do domu po kilku latach nieobecności. Remont rodzinnego domu łączy z pracą w lokalnym klubie. To właśnie tam jego wzrok przykuwa dziewczyna wyłaniająca się z mgły.

Ada spędza wakacje, oddając się swojej największej pasji. Prowadzi zajęcia taneczne, a wieczorami wraz ze znajomymi imprezuje w największym klubie w mieście. Pojawienie się Oskara wywraca jej życie do góry nogami.

Tragedia podzieliła ich dawno temu. Nie da się o niej zapomnieć, jak nie da się zapomnieć o cierniu tkwiącym głęboko pod skórą. Czy można wybaczyć zdradę? Czy w obliczu tego, kim byli i kim się stali, zapomną o nienawiści i ponownie sobie zaufają?




źródło opisu: opis od wydawcy






   Za każdym razem, jak Pani Agata zapowiada książkę, obgryzam ze zniecierpliwienia paznokcie, czekając na premierę. Czytam każdą jej wydaną powieść i co kolejna, to lepsza. "Pod skórą" przerosło moje oczekiwania i zostawiło mnie z rozpaczą, że to już koniec. Zatem śmiało mogę napisać (chyba nawet się powtórzę), że "Pod skórą" to najlepsze Polskie New Adult a autorce należą się brawa za napisanie tak cudownej książki.

   "Pod skórą" to emocjonalna, intensywna, wzruszająca, ale też mocna historia. Według mnie mocno odbiega od poprzednich książek. Nie znajdziemy tu słodkiego i lekkiego romansu. Tym razem autorka zaserwowała nam emocjonalną podróż, w której towarzyszymy bohaterom. Nie mogę wyjść z podziwu kreacji bohaterów, wątków dodatkowych - nawet jednym lekko kryminalnym. Ze strony na stronę staramy się rozwiązać zagadkę (a nawet więcej niż jedną). I kiedy moje początkowe podejrzenia się sprawdziły, to i tak do wyjaśnienia, podejrzewałam jeszcze kilka osób i nie byłam pewna, kto za tym stoi.

   Adrianna i Oskar to bohaterzy, którzy od pierwszych stron mnie do siebie przekonali. Oczywiście, podczas całej lektury były momenty irytacji czy niezrozumienia. Na przykład Oskar od razu oskarżający Adę. I choć z jego strony nie było to w porządku wobec dziewczyny, to jestem w stanie go usprawiedliwić, bo czy miał innych podejrzanych? Jego życie i jego rodziny zmieniło się, zostali skrzywdzeni, więc uważam że można zrozumieć to, że zwątpił we wszystkich. Plotka może zgotować piekło i w "Pod skórą" można dostrzec jak bardzo rani i zmienia człowieka.


"Teraz to wiedziała. Wszystko, co im się przydarzyło, zaważyło na jej dorosłym życiu. Niewyjaśnione sprawy z przeszłości, mnóstwo przykrych słów i zawód, którego wtedy doświadczyła tkwiły w niej jak cierń pod skórą. Cierń, który przedostał się już do serca i boleśnie ją poranił."


   Przy okazji bohaterów nie mogłabym wspomnieć o Pani Marii - przecudownej kobiecie. Czy rodzicach Ady - którzy bezpośrednio krępowali bohaterów :D. No i o Adrianie! Jego troska o siostrę, latanie za dziewczyną, dogryzanie kumplowi i całokształt sprawia, że chce się poznać jego historię w osobnej książce. To bohater, który uzupełnia historię, przez którego chce się więcej i więcej.

   Mimo przeróżnych emocji towarzyszącym podczas czytania, książka jest również pełna humoru.  Riposty, którymi obrzucają się bohaterzy sprawiają, że trudno oderwać się od lektury. Ponadto autorka nie napakowała w powieść niepotrzebnych i zapychających scen łóżkowych. Jasne, są i one, ale w małej ilości, w odpowiednim miejscu i subtelnie opisane. Wspominałam nie raz, że nie przepadam za narracją trzecioosobową. Tu taka jest zastosowana, ale po pierwszej stronie nawet o tym nie myślałam. Nie odczułam tego tak jak w innych książkach, nie przeszkadzał mi taki zabieg i szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie teraz by historia była przedstawiona w narracji pierwszoosobowej.

   Powieść weszła mi "tytułowo" "pod skórę" i długo o niej nie zapomnę. To historia o przebaczeniu, pogodzeniu się z przeszłością i przede wszystkim o miłości. Czy w życiu człowieka musi wydarzyć się coś strasznego by dostrzec miłość, którą miało się ciągle u boku?


"[...] nad uczuciami nie można zapanować. Nie można ich kontrolować. Nie da się ich wzbudzić na zawołanie, tak jak nie można ich uciszyć na życzenie. Czasami podkradają się do ciebie znienacka, a innym razem są z tobą, od zawsze."


   "Pod skórą" to skarbnica pięknych i wartościowych cytatów. Napisana w prostym, przejrzystym języku, ale słowa dobrane są tak pięknie, że przez powieść się płynie. Dodatkowo nie mogłabym nie wspomnieć o epilogu, który zwalił mnie z nóg. Absolutnie się go nie spodziewałam i w sumie nawet nie pomyślałam o ''wyjaśnieniu'' tej jeszcze jednej zagadki. Nie ukrywam, że przy czytaniu go, łza zakręciła mi się w oku. Żałuję tylko, że nie było w związku z tym jeszcze jednego rozdziału, jak zareagowali bohaterzy.


"Mówi się, że śmierć to koniec. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to dlaczego wraz z nią nie znika też miłość? Dlaczego, gdy ktoś umiera, nie możemy wyrzucić go z serca? I dlaczego śmierć nie zabiera ze sobą bólu i rozpaczy?"


   Podsumowując napiszę tylko, że tę książkę trzeba przeczytać! Polecam ją z całego serca. Autorce natomiast dziękuję za napisanie tak cudownej powieści. Nie pozostaje mi nic innego jak czekanie na kolejne książki, po które sięgnę w ciemno.






Za egzemplarz i możliwość przeczytania książki, serdecznie dziękuję Autorce :)



43 komentarze:

  1. Nie miałam jeszcze okazji przeczytać żadnej książki tej pani, nie mniej jednak wszystkie mam w planach, więc mam nadzieję, że kiedyś uda mi się po nie sięgnąć ;) Oby tylko okazały się równie dobre, co opinie na ich temat ;)
    Pozdrawiam cieplutko^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jak najszybciej zapoznać się z twórczością Pani Agaty :)

      Usuń
  2. Zapowiada się ciekawie, ale chyba nie dam rady przeczytać- za dużo już na mnie czeka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam wcisnąć jeszcze tę jedną książkę :)

      Usuń
  3. Skoro trzeba ją przeczytać, to muszę tak właśnie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, to bardzo dobra powieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż nie można doczekać się kolejnych powieści autorki :)

      Usuń
  5. Jestem ciekawa tej książki. Co prawda nie jestem wielką fanką autorki, ale z chęcią poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach tę książkę, dlatego bardzo się cieszę, że tak pozytywnie ją oceniasz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, pierwsze słyszę zarówno o książce, jak i o autorce! Niedobrze, bo opis tej oto powieści naprawdę mnie zaciekawił... :o Będę musiała się przyjrzeć bliżej tej pozycji ^_^
    W tekście wdarła ci się literówka - potka zamiast plotka :D Zwróciłam na to szczególną uwagę, bo przez kilka sekund zastanawiałam się w osłupieniu, co to jest potka xDDD (no chyba że to jednak celowe... xD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam "Pod skórą" i poprzednie książki autorki :)
      O dziękuję, rzeczywiście, przed publikacją czytam tekst kilka razy, a jednak i tak wejdzie gdzieś zawsze jakaś literówka :)

      Usuń
  8. Bardzo mnie zainteresowałaś, a skoro twierdzisz że trzeba ją przeczytać to chyba tak właśnie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nic od tej pani nie czytalam, ale pewnie to nadrobine bo wydaje sie ciekawie pisac :). Fajny blog bede obserwowac! Zapraszam do nas. jestesmy nowe!
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. chętniej sięgnę po Pod skórą niż wcześniejsze książki autorki. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale kusisz...To zdecydowanie mój klimat. Już dawno mam chrapkę na tę książkę, ale trudno mi ją zdobyć. Wydawnictwo nieznane, dostępna tylko w jednej księgarni, z którą także nie współpracuję... Chyba będę musiała kupić, choć już nie pamiętam, kiedy ostatni raz wydałam na powieść pieniądze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka od początku do samego końca wydała tę książkę sama, dlatego też na razie dostępna jest tylko na nieprzeczytane.pl :) Ale na pewno warto kupić :)

      Usuń
  12. Zdecydowanie zaintrygowałaś mnie oceną tej książki, a nie miałam jej w planach...

    OdpowiedzUsuń
  13. Dużo słyszałam o tej książce, ale sama jakoś nie ma zbytniej ochoty próbować :(

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba się skuszę :) o autorce pierwsze słyszę, ale z tego co widzę to warto spróbować :)

    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie czytałam żadnej książki Czykierdy-Grabowskiej ;) I choć chwalisz książkę, to szybko po nią nie sięgnę, zwyczajnie nie mam czasu. Jednak kiedyś...kto wie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam jak już się znajdzie trochę czasu :)

      Usuń
  16. Cytaty rzeczywiście piękne, ale sama tematyka książki to nie moje klimaty :) Świadczy o tym też to, że o autorce słyszę pierwszy raz :D

    OdpowiedzUsuń
  17. To jest jedna z tych pozycji za które podziękuję, bo nie chce mi się marnować mojego czasu na nią. :)
    Podrugiejstronieokładki

    OdpowiedzUsuń
  18. Długo się zmagałam z tym, czy chcę ją przeczytać i wiesz co? Przekonałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oczytałam się takich pozytywów o tej książce, że na 100% po nią sięgnę w dodatku z gigantycznymi oczekiwaniami, które, mam nadzieję spełni:-) Podziwiam autorkę, że decydowała się wydać książkę samodzielnie, ale smuci mnie fakt, że za mało osób ja kupiło i autorka zawiesiła pisanie kontynuacji :-/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam więc nadzieję, że będziesz usatysfakcjonowana lekturą :)
      Niestety wydanie samodzielnie książki równa się ze sporymi kosztami, co przyczyniło się do tego, że książka jest nieco droższa. Dlatego też pewnie mało osób ją kupiło. Fakt szkoda, że nie będzie kontynuacji, chociaż ja jeszcze mam cichą nadzieję, że się pojawi. No i cieszę się, że mimo to autorka dalej pisze i w następnym roku znów pojawią się jej książki :)

      Usuń