8 grudnia 2015

''Wbrew zasadom'' 1 - Samantha Young




Tytuł: Wbrew zasadom
Cykl: On Dublin Street (tom 1)
Autor: Samantha Young
Wydawnictwo: G+J
Tłumaczenie: Aldona Możdżyńska
Liczba stron: 422
Moja ocena: 9/10







Jocelyn Butler pragnie tylko teraźniejszości, ale przyszłość czeka. Wkrótce wszystkie jej sekrety ujrzą światło dzienne...

Kilka lat temu Jocelyn pożegnała się w Stanach Zjednoczonych ze swoją tragiczną przeszłością i zaczęła nowe życie w Szkocji. Zakończyła żałobę, przepędziła demony i postanowiła już nigdy nie obdarzyć nikogo uczuciem. Życie samotnika układało jej się całkiem nieźle, dopóki nie wprowadziła się do nowego domu na Dublin Street, gdzie poznała mężczyznę, który wtargnął w jej starannie strzeżoną prywatność.

Braden Carmichael zawsze dostawał to, czego chce – a tym razem jest zdeterminowany zaciągnąć Jocelyn do łóżka. Wiedząc, jak bardzo obawia się ona stałych związków, Braden proponuje układ bez zobowiązań, który zadowoli ich oboje.

Zaintrygowana Jocelyn zgadza się, ale wkrótce przekonuje się, że Bradenowi nie wystarcza jedynie wielka namiętność. Uparty Szkot chce poznać jej prawdziwą naturę – przeniknąć aż do jej duszy.


źródło opisu: G+J Gruner + Jahr Polska,





Zaczynając tę książkę najpierw zapoznałam się z opiniami. Trafiłam na forum, w którym była bardzo chwalona. Potem trafiłam na inne, gdzie nie koniecznie przypadła czytelnikom do gustu. Zbierałam się do niej długo, aż w końcu postanowiłam: TERAZ. To ten moment, najwyżej odrzucę ją w kąt. Całe szczęście od początku mi się spodobała i mnie wciągnęła w historię. 
W tym przypadku to również okładka mnie zniechęcała. Patrząc na nią mam wrażenie, ze to erotyk jakich wiele o tym samym schemacie. Ale szczerze ja bym ją podpięła pod kategorię New Adult (z nieco starszym jednym bohaterem). I muszę przyznać, że była świetna. Podobała mi się bardzo i żałowałam, że tak szybko się skończyła.

Oprócz oczywistego romansu i wątków erotycznych, głównie rozlega się tu walka z samym sobą. Bohaterzy zmagają się z przeszłością, która - śmiało można powiedzieć - niszczy ich teraźniejsze życie. Podobało mi się jak autorka podeszła do tematu straty i powoli, stopniowo wyjaśniała co raz więcej. Pokazała, że śmierć bliskich to przede wszystkim akceptacja tego, aby móc normalnie żyć. Podobało mi się również to, że mimo iż bohater jest milionerem, w żadnym stopniu nie da się tego odczuć w książce. Zwykle spotykamy się z rozrzutnym facetem, który bezmyślnie wszystko kupuje i kąpie się w złotej wannie. Tutaj absolutnie tego nie ma, dzięki czemu powieść nie wydaje się tak przerysowana.

Jocelyn to bohaterka bardzo trudna. Bardzo zamknięta w sobie, zdecydowana, pewna siebie, broniąca swojego, ale także bardzo złamana, bezbronna i przerażona. Boryka się z wielką stratą i to większą niż mogłoby się wydawać. Pozostawiona sobie, wraca w rodzinne strony matki - do Szkocji. Poznając nową współlokatorkę, prawie od razu zadomawia się. Niestety jej współlokatorka ma brata, bardzo seksownego i bogatego brata.

Braden z jednej strony to typowy facet z książki. Każda kobieta go pragnie, co on oczywiście wykorzystuje na własną korzyść. Z drugiej strony to zraniony przez byłą kobietę i przyjaciela mężczyzna, który boi się że znów go coś takiego może spotkać. Braden to jeden z facetów, których nie da się nie kochać.W niektórych momentach chciałam krzyczeć ''co ty chłopie do cholery odwalasz'' a w drugiej chciałam się zamienić miejscami z Jocelyn.

Ostatnio trafiam na same świetne książki, tak jak w tym przypadku i boję się że mi się skończą ;D. Mam jednak nadzieję, że tak nie będzie.
Jak jeszcze nie czytaliście to zachęcam do zapoznania się z twórczością Samanthy Young bo na prawdę warto. Ja tymczasem biorę się za książkę nie wydaną w Polsce i pocieszam się faktem, że z serii On Dublin Street zostały jeszcze 4 tomy.


Seria "On Dublin Street":
1. Wbrew zasadom (On Dublin Street)
1.5 An On Dublin Street Christmas - wersja angielska
1.6 Until Fountain Bridge - wersja angielska
2. Wszystkie odcienie pożądania (Down London Road)
2.5 Castle Hill - wersja angielska
3. Sztuka uwodzenia (Before Jamaica Lane)
4. Ostatnia szansa (Fall from India Place)
5. Cofnąć czas (Echoes of Scotland Street)
5.5 Valentine
6. Moonlight on Nightingale Way
6.5 One King's Way

7 komentarzy:

  1. Pozycja nie dla mnie. Nie czytam romansów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się - okładki tej serii są strasznie zniechęcające, ale same książki są przyjemne - na pewno nie są to erotyki, a na to wskazują okładki. Do tej pory przeczytałam dwa tomy, trzeci miałam w planie - nie wiedziałam, że do tej pory w Polsce wyszło ich aż pięć ;) Chyba muszę to nadrobić :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie a przez nie większość osób myśli, że to erotyk i od razu ją odkładają.
      Ogólnie jest 6 tomów, więc mam nadzieję że ostatni również będzie wydany ;)

      Usuń
  3. Okładka tej książki faktycznie jest trochę zniechęcająca i mimo, że treść okazała się być ciekawa, to nie wiem, czy po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szukam jakiejś świeżości w literaturze erotycznej, ale obawiam się, że to podpięcie pod New Adult nie do końca będzie mi odpowiadać. Wolę bardziej dojrzałych bohaterów i choć Twoja recenzja jest przekonywująca, raczej zdecyduję się na inną lekturę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń