14 grudnia 2015

''Wszystkie odcienie pożądania'' II - Samantha Young




Tytuł: Wszystkie odcienie pożądania
Cykl: On Dublin Street (tom 2)
Autor: Samantha Young
Wydawnictwo: Burda Książki
Tłumaczenie: Kamil Maksymiuk
Liczba stron: 496
Moja opinia: 8/10







Johanna Walker przywykła do tego, że zawsze nad wszystkim panuje. Do momentu, gdy na horyzoncie pojawi się mężczyzna, który sprawi, że Jo zacznie tracić kontrolę nad swoim ciałem i umysłem... Na Johannie od dziecka spoczywał obowiązek opieki nad własną rodziną – matką alkoholiczką, a przede wszystkim młodszym bratem, Colem. To właśnie z myślą o tym, co byłoby dla niego najlepsze, podejmuje wszystkie życiowe decyzje. Nawet przy wyborze swoich partnerów kieruje się tym, czy będą oni w stanie finansowo pomóc jej i bratu – a nie prawdziwymi, namiętnymi uczuciami. Kiedy jednak Jo poznaje Camerona MacCabe'a, nie jest w stanie ignorować chemii, która pomiędzy nimi się rodzi. Seksowny nowy barman, z którym pracuje, zawsze przyprawia ją o szybsze bicie serca i trzepotanie motyli w brzuchu. Jo pierwszy raz w życiu odczuwa pokusę, aby zrobić coś, na co naprawdę ma ochotę, a nie to, co powinna. Camerona również ogarnia obsesja na punkcie Jo, ale ona nie pozwala mu się do siebie zbliżać.. Gdy pewnego dnia nieoczekiwanie zostają sąsiadami, ich obustronna fascynacja przybiera na sile i zaczynają jej ulegać. Camerona napędza determinacja, aby odkryć wszystkie sekrety Jo... nawet jeśli to oznacza zdejmowanie kawałek po kawałku jej zbroi, za którą się chowa.


źródło opisu: Burda Książki, 2014




Z Panią Samanthą Young miałam okazję zapoznać się podczas lektury ''Wbrew zasadom'', która podobała mi się bardzo mocno i nie mogłam doczekać się kolejnej jej książki. Po krótkiej przerwie postanowiłam wziąć się za kontynuację serii. Tym razem historia opowiada o przyjaciółce głównej 
bohaterki z pierwszej części - Jo. Autorka podtrzymała poziom, bo książka była dobra, ale nie tak dawno temu miałam okazję czytać coś podobnego. Przez to też, nieco spadła u mnie ta pozycja. Nie zmienia to faktu, że i tak mi się podobała, bo świetnie spędziłam przy niej czas.

Jo od dziecka nie miała łatwego życia. Wspomnienia z dzieciństwa ją prześladują, a teraźniejszość sprawia, że bohaterka czuję się nic nie warta i potocznie mówiąc, głupia. Podczas gdy jej rówieśniczki pokończyły studia, szczęśliwie się zakochują, mając przy sobie poczuci bezpieczeństwa, Jo musiała zadbać o dom. Od sprzątana, gotowania, spłacania rachunków, po wychowanie brata, który jest dla niej jedynym ważnym człowiekiem w życiu. Podobnie jak w pierwszej części autorka wymyśliła bardzo przykry obraz bohaterki. Plusem jest, że również tutaj, bohaterka mimo wszystko jest silną babą, która ma swoje zdanie i nie pozwoli nikomu na ubliżanie jej, mimo że w środku ma ochotę się schować i rozpłakać.

O Cameronie nie wiemy na początku za wiele, ani o jego przeszłości. Wiemy za to, że jest zapierającym dech w piersiach facetem, którego sam wzrok może rozpalić. Niestety też początkowo go znienawidziłam za ocenianie i osądzanie, kogoś kogo nawet nie miał okazji poznać. Całe szczęście później się rehabilituje, a potem jest jeszcze lepiej bo okazuje się bardzo uczciwym i pomagającym mężczyzną. Bohater niestety też swoje przeżył w pewnym momencie życia, ale na szczęście potrafił się w porę otrząsnąć.

Przeszkadzało mi trochę to, że toczyła się lekka gonitwa. Jo tak bardzo się bała, że nie wyjdzie jej w związku z Camem, że pomyślałam sobie ''gdyby każdy był tak przestraszony, większość związków by nie istniała''. Dało się wytłumaczyć jej zachowanie, ale momentami trochę mnie to dezorientowało. Cam natomiast potrafił przesadzić słownie. Ludzie w gniewie mówią różne rzeczy, ale kilka razy jemu wymsknęło się coś, co nigdy nie powinno przejść przez jego myśli i to też było nie na miejscu.

Jeśli chodzi o całość to absolutnie mogę powiedzieć, że po tych dwóch książkach Pani Young, jestem zakochana w jej stylu pisarskim i bardzo chcę przeczytać każdą jej książkę. 
Zapomniałam dodać, że również okładka w ogóle nie pasuje do treści i znów zniechęca do czytania, bo erotykiem bym tego nie nazwała, więc przy wyborze książki nie kieruje się okładką.


Seria "On Dublin Street":
1. Wbrew zasadom (On Dublin Street) - 9/10
1.5 An On Dublin Street Christmas - wersja angielska - 9/10
1.6 Until Fountain Bridge - wersja angielska
2. Wszystkie odcienie pożądania (Down London Road) - 8/10
2.5 Castle Hill - wersja angielska
3. Sztuka uwodzenia (Before Jamaica Lane)
4. Ostatnia szansa (Fall from India Place)
5. Cofnąć czas (Echoes of Scotland Street)
5.5 Valentine
6. Moonlight on Nightingale Way
6.5 One King's Way

2 komentarze:

  1. Po okładce faktycznie można by się spodziewać, że to erotyk, ale skoro tak nie jest, to może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń