20 września 2017

''Chłopak z sąsiedztwa'' Kasie West




Tytuł: Chłopak z sąsiedztwa
Tytuł oryginalny: On the Fence
Autor: Kasie West
Cykl: -
Wydawnictwo: Feeria Young
Tłumaczenie: Jarosław Irzykowski
Liczba stron: 350
Moja ocena: 8/10




Od śmierci mamy Charlie Reynolds przebywa głównie w męskim towarzystwie - ma trzech starszych braci i sąsiada, honorowego członka rodziny. Jest zdeklarowaną chłopczycą i woli grać z kumplami w kosza, niż bawić się w jakieś gierki i flirty. Jednak gdy musi sama zarobić na kolejny ze swoich mandatów za przekroczenie prędkości, nagle ląduje w butiku z eleganckimi ubraniami. I tam nie pozostaje jej nic innego, jak zachowywać się o wiele bardziej kobieco niż do tej pory. Co sprawia, że zaczyna się nią interesować pewien przystojny chłopak…

Wszystkie stresy Charlie odreagowuje wieczorami, gadając przez płot z Bradenem, sąsiadem i przyszywanym czwartym bratem, który zna ją lepiej niż ktokolwiek. Ale nawet się nie domyśla, że Charlie kryje pewną tajemnicę: jest w nim zakochana. I za żadne skarby mu tego nie zdradzi, bo nie chce go stracić.



źródło opisu: Wydawnictwo Feeria Young, 2016



   Kasie West i jej styl pisania miałam okazję poznać podczas lektury ''Chłopak na zastępstwo''. W opinii wspominałam, że dawno temu próbowałam tę książkę zacząć w oryginale, ale po kilku/kilkunastu stronach zrezygnowałam, bo od razu osądziłam bohaterkę i stwierdziłam, że ta książka zdecydowanie nie jest dla mnie. To był przykład tego jak szybko można skreślić nie tyle co książkę, ale i autora. Całe szczęście kiedy ''Chłopak na zastępstwo'' wyszedł w Polsce, postanowiłam dać jej jeszcze jedną szansę. Tak się cieszę, że to zrobiłam! Książkę tym razem doczytałam i bardzo mi się podobała. Dlatego (jak to często u mnie bywa) wiedziałam, że przeczytam wszystko co wyjdzie z pod pióra Kasie West. Tym sposobem nadszedł czas na ''Chłopaka z sąsiedztwa''.

   Kasie West potrafi pisać z pewną lekkością. Jej książki czyta się jednym tchem, wręcz się je pochłania. Być może nie ma w nich nic ambitnego, może są skierowane do typowej młodzieży, ale są tak przyjemne w odbiorze, że mnie to nie obchodzi. Co z tego, że nie jestem już nastolatką? Dzięki właśnie tej książce mogłam trochę się cofnąć w czasie. I choć bohaterzy są młodzi, to nie bije od nich ''głupota'' na kilometr. 


''Bywa, że spodziewamy się od ludzi więcej, niż mogą nam w danym momencie dać.''


   Charlie wychowała się w domu pełnym facetów. Trzech braci, jeden sąsiad/przyjaciel i ojciec. Nic więc dziwnego, że kocha sport, ogląda mecze, rywalizuje z braćmi i się z nimi wygłupia. Nie interesują ją kosmetyki, fryzury, komedie romantyczne, babskie tematy, czy nawet chłopcy. Jej postrzeganie zmienia się lekko kiedy zaczyna pracę w butiku, a czasem służy nawet jako ''płótno'' dla początkującej makijażystki. Wieczorami natomiast dziewczyna spędza godziny pod płotem w domu, odreagowując stresy, rozmową z Bradenem - sąsiadem, przyjacielem, ''bratem'' i chłopakiem do którego - jak się okaże - coś czuje. Razem z Bradenem nie do końca chyba zdają sobie sprawę ze swoich uczuć. Czy zaryzykują swoją przyjaźń i wyznają sobie uczucia,? Musicie przekonać się sami, sięgając po tę książkę.


''Była sobie ręka. I było kolano. Przypadkiem się stykały. Nic wielkiego.''


   W ''Chłopaku z sąsiedztwa'' może i rodzi się jakieś uczucie między bohaterami, może i powieść jest określona jako romans, ale tak naprawdę to książka o odnajdywaniu siebie. O tym kim jest bohaterka, jaka chce być i że nie warto się zmieniać dla kogoś. Dialogi między bohaterami, przepychanki między rodzeństwem sprawiały, że uśmiech sam pojawiał się na twarzy.

   Ponadto autorka w tak lekką powieść, wplotła również trochę tragizmu z przeszłości. Razem z bohaterką próbujemy się dowiedzieć czegoś więcej, jednak z marnym skutkiem. Wszystko zostaje wyjaśnione dopiero pod sam koniec i choć nie jest to na pewno łatwe do zaakceptowania, to Pani West sprawiła, że bohaterka poradziła sobie z tym i zachowała się dojrzale.

   Jestem zauroczona książkami Kasie West i polecam je każdemu. Być może niektórym mogą wydać się nieco infantylne przez okładkę czy opis, ale musicie uwierzyć, że środek jest wartościowy i warty przeczytania. Nie ważne czy macie 16 czy 25 lat, książki autorki zapewnią wam kilkugodzinną chwilę przyjemności.



''Ponieważ to tutaj jest jak sen. Nie musi być prawdziwe. Wydaje się niemal, że unosimy się tuż za granicą świadomości, mogąc mówić wszystko, cokolwiek zechcemy, a rankiem, jak to bywa ze snami, ten stan się powoli rozwiewa.To tak, jakbyś ty spał teraz w swoim łóżku tam na górze, ja zaś w moim, a tę rozmowę toczyła nasza podświadomość.''


14 komentarzy:

  1. Jak do tej pory, mam za sobą dopiero jedną książkę Kasie West i pomimo tego, że była to bardzo przyjemna książka, to nie zachwyciła mnie na tyle, aby sięgnąć po inne książki tej autorki, ale po twojej recenzji zaczęłam się nad tym zastanawiać. :D
    Pozdrawiam,
    moonybookishcorner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki tytuł czytałaś? Może warto spróbować z inną powieścią? :)

      Usuń
  2. Od "Chłopaka z sąsiedztwa" zaczęłam swoją przygodę z twórczością Kasie West i nadal jestem zauroczona przedstawianymi przez nią historiami. Są lekkie, przyjemne, a książki pochłania się w ekspresowym tempie :) Ta była przez dłuższy czas moją ulubioną, ale "Blisko Ciebie" ją zdetronizowało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to jest magiczne w książkach autorki, że są lekkie i przyjemne, ale nie infantylne i płytkie. Ciekawe czy mi się bardziej spodoba ''Blisko Ciebie'' :)

      Usuń
  3. Zaczęłam swoją przygodę z tą autorką właśnie od tej książki i jestem bardzo zadowolona. Co prawda za bardzo oryginalne to to nie było, ale na pewno mocno mnie wciągnęło i zaciekawiło. Historie tej pani mają w sobie to coś co totalnie odrywa mnie od rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsza książka autorki. Była taka inna i słodka ♥

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/2017/09/consolation-corinne-michaels.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam za sobą tylko tę i ''Chłopaka na zastępstwo'', która właśnie mi się bardziej podobała :)

      Usuń
  5. Zgadzam się, Kasie West pisze dla każdej kobiety. Jej lekkie, poprawiające humor powieści przekonują także i mnie. A książkę "Chłopak z sąsiedztwa" także miło wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autorki, ale tak bardzo chcę! Już jedna stoi na mojej półce i się niedługo za nią zabieram! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jak najbardziej, mimo że za mną tylko dwie :)

      Usuń
  7. Podoba mi się w twórczości Kasie właśnie to, że pod osłoną romansu, kryje się wartościowa historia, mająca na celu przekazać jakieś konkretne myśli czytelnikowi i sprawić, że spojrzy na coś z innej strony.

    OdpowiedzUsuń