5 listopada 2017

"Terapia" - Kathryn Perez [przedpremierowo]




Tytuł: Terapia
Tytuł oryginalny: Therapy
Autor: Kathryn Perez
Cykl: Therapy (tom 1)
Wydawnictwo: NieZwykłe
Tłumaczenie: Dorota Lachowicz
Liczba stron: 484
Moja ocena: 9/10
Premiera: 22 listopada


Czasami trzeba się zgubić, by się odnaleźć…
Jestem samotna.
Rozbita.
Żyletką tnę swoje odrętwienie, lecz otwieram w ten sposób jeszcze więcej ran.
Depresja, samookaleczanie, prześladowania… To moja codzienność.
Faceci, seks… To moja ucieczka.
Różnica pomiędzy prawdą a kłamstwem rozmywa się, pozostawiając mnie rozdartą, zdezorientowaną i zagubioną.
A kiedy demony zamieszkujące mój umysł usiłują mnie pokonać, dwaj mężczyźni, których kocham, starają się mnie uratować.
To moja historia o przyjaźni, miłości, cierpieniu i walce z samą sobą.


źródło: http://www.wydawnictwoniezwykle.pl




"Nie pozwól przeszłości skraść twoją przyszłość."


   Kiedy zobaczyłam, że "Terapia" będzie wydana w Polsce, chciałam się rozpłakać. Autentycznie targały mną takie emocje, że nie wiedziałam co ze sobą zrobić. W końcu, po tak długim czasie oczekiwania, doczekałam się tej wspaniałej książki w Polsce. Co więcej, wydawnictwo nie próżnuje i już zdradziło kilka kolejnych tytułów, które mają zamiar wydać - czekałam na każdą z nich.

   Gnębienie w szkołach jest i będzie. Niestety, ale myślę, że w każdej szkole czy klasie uczniowie znajdują sobie takiego "kozła ofiarnego", nad którym się pastwią. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jakie skutki mogą nieść za sobą szydercze słowa, a już tym bardziej fizyczne ciosy. Widzą tylko to, że "ofiara" jest podatna i sprawia im to przyjemność, jednak nikt z nich nie wie co dzieje się w domu, za zamkniętymi drzwiami. Myślę, że ta książka idealnie obrazuje jakie mogą być skutki.


"Dlaczego mówi się, że czas leczy rany? Czas to tylko bandaż. Zakrywa ranę, ale to, co jest pod nim, musi zagoić się samo."


   "Terapia" to książka, która niszczy czytelnika, aby za chwile go naprawić. To opowieść pełna cierpienia, bólu, braku akceptacji i walce z samym sobą. To emocjonalny rollercoaster uczuć. Raz chce się płakać, potem pojawia się uśmiech a następnie gniew i szok. Nie jestem w stanie napisać co się ze mną działo podczas czytania. Już dawno żadna książka tak mną nie wstrząsnęła. Po przewróceniu ostatniej strony siedziałam dalej z książką na kolanach i analizowałam wszystko co się w niej wydarzyło. Nie mogłam przestać o niej myśleć.

   Jessica to nastolatka mająca zachowania autodestrukcje. Dziewczyna jest gnębiona w szkole - nie tylko słownie, niezauważalna w domu i sama. Jedynym co ją trzyma w ryzach jest seks, żyletka i dziennik, w którym pisze wiersze. Jessica rozpaczliwie w głębi siebie domaga się akceptacji i przede wszystkim miłości. Jak każdy człowiek, chce być kochana. Jedynym człowiekiem dostrzegającym w Jess kogoś wartościowego, jest Jace. Jace, który również swoje przeszedł. Który nie zniża się do poziomu swoich rówieśników i który ratuje dziewczynę - dosłownie i w przenośni. Kiedy ich przyjaźń kwitnie, a uczucia są coraz większe, jedna tragedia sprawia, że bohaterzy rozdzielają się na lata.


"Pragnę tylko, by ktoś mnie chciał.
By ktoś mnie pokochał."


   "Terapia" podzielona jest na trzy części - poznajemy Jess w ostatniej klasie liceum, i to z jej perspektywy przedstawione są wydarzenia.  Kolejna część - "6 lat później". Tym razem to i Jess i Jace wiodą prym. Dodatkowo możemy przeczytać retrospekcje z perspektywy Jace'a. Ostatnia część to "terapia", poświęcona zarówno Jessice jak i Jace'owi. Ale to nie wszystko bo autorka dodała tajemniczą postać, która również ma ogromny udział w książce.

   Kathryn Perez sprawiła, że chce się ją kochać za tak wspaniałą książkę, ale chce się ją również nienawidzić za ogrom bólu i cierpienia zarówno u bohaterów jak i u samego czytelnika. Autorka przez całą powieść znęca się nad czytelnikami, w pozytywnym sensie tego słowa. Myślę, że nie jedna osoba może utożsamić się z bohaterką i dzięki niej wyjść ze swojej skorupy, nawet jeśli tylko trochę. Ja odnalazłam kilka wspólnych cech z Jessicą i w niektórych sytuacjach postąpiłabym identycznie.

   "Terapia" to historia dziewczyny walczącej o akceptacje, miłość i szczęście. Przygotujcie się na całą gamę uczuć. Na to że będziecie smutni, uśmiechniecie się, wzruszycie i będziecie chcieli rwać włosy z głowy. Ja kocham tę książkę tak bardzo, że mam ochotę otworzyć na pierwszej stronie i zacząć przygodę z nią od nowa. Jeśli macie jakieś wątpliwości, czy sięgnąć po tę pozycje, to mogę napisać tylko - nie zastanawiajcie się i poznajcie historię Jessici.


"Zaakceptowanie brzydkiej części życia jest częścią istnienia. Ból mówi nam, że wciąż tu jesteśmy, daje nam znać, że przetrwaliśmy. Kiedy tak naprawdę o tym pomyślisz, ból może cię wyzwolić, ponieważ bez bólu nie ma w niczym przyjemności."





Za egzemplarz bardzo dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe.


29 komentarzy:

  1. Czasem potrzebuję takie emocjonalnej książki. Jeśli nadarzy się okazja, na pewno przeczytam :)
    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno znajdzie się w moim kolejnym zamówieniu książkowym.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie ta książka byłaby zbyt prawdziwa :D Wolę fantastykę.
    No i bohaterka by mnie chyba też irytowała, bo nie rozumiem, jak można dawać się gnębić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam takie prawdziwe książki. Ale rozumiem, skoro wolisz fantastykę.
      Tak, to było zastanawiające, bo się nawet nie sprzeciwiała. Doszłam do wniosku, że jest zniszczona psychicznie i zmęczona. Niestety depresja, czy inne choroby z podłożem psychicznym dają taki efekt.

      Usuń
  4. Interesująca książka ;) Ja jednak jesienią potrzebuję nieco pozytywniejszych propozycji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Początkowo miałam wielką chrapkę by ją przeczytać, bo uwielbiam powieści pełne emocji, zwłaszcza te, które poruszają jakieś problemy, jednak z czasem stwierdziłam, że chyba nie jest to lektura dla mnie i szczerze mówiąc to nie mam pojęcia dlaczego. Chyba po prostu mi się przejadła, bo ostatnimi czasy widuję ją codziennie i to po kilka razy. No cóż, nie mówię nie, ale też nie spieszy mi się jakoś specjalnie z jej lekturą. Zobaczymy, czy cokolwiek z tego wyjdzie.

    Pozdrawiam cieplutko^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście sporo jej ostatnio jest, ale myślę że zasługuje na rozgłos. Mam jednak nadzieję, że się zdecydujesz, bo naprawdę warto :)

      Usuń
  6. Aż tak przypadła Ci do gustu? Zatem mam co nadrabiać. Książka już w zapowiedziach zwróciła moją uwagę, ale nie przypuszczałam, że okaże się tal dobra. Koniecznie muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo <3 Ja uwielbiam takie dołujące klimaty, więc totalnie trafiła w mój gust. Mam nadzieję, że spodoba ci się równie mocno :)

      Usuń
  7. Fajnie, że tak się ucieszyłaś z jej polskiej premiery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pojawia się co raz więcej książek na które czekałam już od pewnego czasu :)

      Usuń
  8. Jestem skora sięgnąć po powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobno to dość mocna książka, a ja takie bardzo lubię. Potem muszę swoje odchorować, bo zazwyczaj strasznie się denerwuje tym co czytam - zwłaszcza jeśli mowa jest o rożnego rodzaju nękaniach innych.

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, jest bardzo mocna. Przez całą powieść coś się dzieje, a i zwroty akcji są nie oczekiwane.

      Usuń
  10. Przeczytałam i ta książka jest naprawdę cudowna! Po prostu doskonała, płakałam kilka razy podczas czytania co chyba nigdy mi się jeszcze nie zdarzyło. Muszę w końcu zebrać myśli i napisać recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też płakałam kilka razy :( Przepiękna opowieść o życiu.

      Usuń
  11. Widziałam gdzieś te książkę, ale nie zdawałam sobie sprawy jak ważny temat porusza :O
    Kurcze muszę ją mieć :)

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porusza nawet kilka bardzo ważnych, życiowych problemów i naprawdę warto ją przeczytać.

      Usuń
  12. Jestem świeżo po lekturze i nie wiem aż co powiedzieć z wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak miałam. Siedziałam i myślałam o niej, a siadając do opinii miałam mnóstwo do powiedzenia w głowie, ale w przelaniu tego było ciężko :)

      Usuń
  13. Ogromnie kusi mnie ta książka, ale na razie z wolnym czasem u mnie krucho, więc muszę spasować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak tylko znajdziesz czas na nową książkę to bezapelacyjnie polecam "Terapię" :)

      Usuń
  14. Ta książka jest niesamowita ♡ Właśnie ją czytam i dosłownie rozrywa mi serce
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też rozwaliła :( Przepiękna, emocjonalna historia. Oby więcej takich się pojawiło :)

      Usuń
  15. Książka świetna. Czy ktoś
    się orientuję czy będzie kolejna część?

    OdpowiedzUsuń