9 marca 2018

Cz. VIII. - 5 książek, które chcę w Polsce.

Dzień Dobry :) Czy ja wspominałam coś poprzednim razem o systematyczności tego cyklu? Taa.. zapomnijcie :D Tym razem nic takiego nie napiszę a posty będą się pojawiały wtedy, kiedy uda mi się je przygotować. Zapraszam zatem na kolejnych 5 książek, które chciałabym, by pojawiły się w Polsce. Kategoria pozostaje bez zmian, czyli romans/Na/YA/dramat.




1. "Say the Word" Julie Johnson

Kategoria: Romans, New Adult

"Odeszłam od niego... ale zostawiłam też serce."

W wieku osiemnastu lat, Lux złamała Sebastianowi serce - łamiąc ją w tym samym procesie.

Kiedy ich drogi krzyżują się niespodziewanie w Nowym Jorku, Lux stara się udawać obojętność wobec swojej pierwszej miłości. Ale im bardziej próbuje trzymać Sebastiana na dystans, on tym bardziej zdeterminowany staje się, by odkryć sekrety, które ona trzyma zamknięte w przeszłości... oraz prawdziwy powód dlaczego złamała mu serce, siedem lat wcześniej.

Ona jest tak samo zakochana w nim jak wtedy; on jest wściekły, że pozwolił jej odejść. Ale pod gniewem, zakazane przyciąganie wciąż trzyma w napięciu... i to tylko kwestia czasu, zanim wybuchnie.

Kiedy przeszłość, w końcu zostaje odkryta, potwory, przed którymi Lux uciekała przez siedem lat, w końcu ją doganiają. I nic - nawet miłość do Sebastiana - nie są wystarczające, by ją ocalić.

Goodreads: 4.04




Może fabuła nie jest oryginalna, bo gdzieś to już było, ale ja bardzo lubię dobre, schematyczne YA, wiec ta pozycja jest zdecydowanie dla mnie. Na plus zasługuje również okładka :) Kiedy pisałam ten post, nie wiedziałam jeszcze, że Julie Johnson to autorka, która zadebiutuje w Polsce książką "Like Gravity" w Wydawnictwie Kobiecym (nie mam pojęcia kiedy). Cieszę się więc, bo istnieje nadzieja, że "Say the word" oraz inne jej książki, również mają szansę na wydanie.



2. "Radio Silence" Alice Oseman

Kategoria: Young Adult, LGBT

A co, jeśli na wszystko, na co się nastawiłeś, było złe?
Frances zawsze była maszyną do nauki z jednym celem, elitarnym uniwersytetem. Nic nie stanie jej na drodze; ani przyjaciele, ani karygodny sekret - nawet nie osoba, którą jest w środku.
Ale kiedy Frances spotyka Aled'a, nieśmiałego geniusza z jej ulubionej audycji radiowej, odkrywa nową swobodę. Otwiera drzwi do "Prawdziwej Frances" i po raz pierwszy doświadcza prawdziwej przyjaźni, nie bojąc się być sobą. Wtedy audycja radiowa staje się wirusowa i kruche zaufanie między nimi się psuje. 

Przyłapana między tym kim była a kim chce być, marzenia Frances się rozbijają. Dręczona w poczuciu winy wie, że musi skonfrontować swoją przeszłość... 
Musi się przyznać, dlaczego Carys zniknęła... 
Tymczasem na uniwersytecie, Aled jest sam, walcząc z jeszcze mroczniejszymi sekretami. 
Tylko przez stawianie czoła swoim lękom, możesz je pokonać. I tylko dzięki temu, że jesteś prawdziwym sobą, możesz odnaleźć szczęście. 
Frances będzie potrzebowała każdego kawałka odwagi, którą ma.


Goodreads: 4.3


Tę książkę polecała Cat Vloguje u siebie na kanale i bardzo mnie zaciekawiła tą pozycją. Szczególnie, że mówi by nie sugerować się opisem, bo książka jest zupełnie o czymś innym. No i uznała ją za jedną z najlepszych młodzieżówek jaką czytała kiedykolwiek. Osobiście nie zwróciłabym uwagi na tę powieść, ale przez polecenie, bardzo mnie zaintrygowała.



3. "My Biggest Mistake" Leddy Harper

Kategoria: Romans

Edie przez całe życie planowała swoją przyszłość, wyobrażając sobie męża, dzieci, a nawet tego minivana, którym jeździła. Na szczęście dla niej, nie musiała długo czekać, biorąc ślub z ukochanym, zaraz po ukończeniu szkoły średniej. 

Wszystkie marzenia Edie spełniły się, ale przestały dłużej być jej marzeniami. Nie mogąc poradzić sobie z utrzymującą się depresją, spowodowaną posiadaniem dzieci, zostawia za sobą całe życie, odchodząc od jedynej rzeczy, której zawsze pragnęła. 

Donovan Leery kochał swoją żonę ze wszystkim co miał i nigdy nie wyobrażał sobie życia bez niej. Aż pewnego dnia wrócił do domu z pracy i znalazł list od Edie, wyjaśniający, że potrzebowała przerwy. Nie tylko zostawiając go by żyć bez niej, ale samego by wychowywał ich trójkę małych dzieci. 

Ale co się stanie, gdy Edie będzie gotowa wrócić do domu? Kiedy będzie gotowa walczyć o wszystko z powrotem? Wiedziała, że to nie będzie łatwe. Ale nie dbała o to. Po latach spędzonych razem, odzyskując swoje życie z powrotem, była gotowa walczyć o rodzinę. I walką było to, co dawał jej Donovan.

Goodreads: 4.11


Przyznaję, że nie do końca początkowo przemawiał do mnie opis. Bohaterka zostawiająca swoje dzieci? Już męża bym przeżyła, ale dzieci nie koniecznie. Jednak coś mi mówi, ze depresja ukazana w tej książce może być ciekawa i naprawdę nabrałam ochotę by ją przeczytać. Szanse na wydanie jej są marne, ale warto mieć nadzieję prawda? :D




4. "One Day Soon" #1 - A. Meredith Walters

Kategoria: New Adult, Romans

Znalazł mnie we krwi i łzach.
Zostałam z nim przez ciemność i ogień. 

Kochaliśmy się na ten moment między niewinnością a gorzką prawdą.
Byliśmy dziećmi łatwo ignorowanymi, którzy rośli na dorosłych, których ledwo poznawaliśmy. 

Nie mieliśmy trwać wiecznie. I nie trwaliśmy. 

On uciekł. 
Ja próbowałam ruszyć na przód. 

Jednak nigdy nie przestałam myśleć o chłopcu, który walczył o utrzymanie mnie przy życiu w świecie, który połknąłby mnie w całości. On był przeszłością, którą pogrzebałam, ale nigdy nie zapomniałam. 

Aż do dnia kiedy znalazłam go ponownie, po latach wierzenia, że straciłam go na zawsze.  

I w zimnych, urażonych oczach, ujrzałam serce mężczyzny, który był wszystkim, kiedy nie miałam nic. Więc przysięgłam sobie, trzymać się drugiej szansy, która została skradziona, gdy byliśmy dziećmi. 

Czasami los jest brzydki. Życie może być zakręcone. 
I to kim jesteśmy, może zostać zrujnowane przez to, kim byliśmy kiedyś. 

Dla dwojga ludzi, którzy przeżyli tak wiele, musieliśmy się nauczyć, jak się trzymać, zanim będziemy musieli odejść.

Goodreads: 4.08


Tę Panią w Polsce już znamy, dzięki jej dylogii "Twisted Love". Ja tych książek jeszcze nie czytałam, ale mam na półce, więc myślę, że to tylko kwestia czasu. "One Day soon" nie dość, że przyciąga mnie okładką, to i tajemniczy opis od razu mnie zaciekawił. Chyba zacznę męczyć YA! o wydawanie kolejnych książek autorki :)



5. "Don't be afraid" - C.A. Harms

Kategoria: Dark, Romans

Czy patrzyłeś kiedyś na kogoś i po prostu wiedziałeś, że pojawił się w twoim życiu z jakiegoś powodu?
Ta jedyna osoba, która byłaby nie tylko twoim najlepszym przyjacielem, ale mogłaby być twoim absolutnie wszystkim?
Tak się czułam kiedy pierwszy raz go zobaczyłam.

Do tego dnia, gdy kilka małych słów, zmieniło nasze całe życie na zawsze..

Nie bój się, powiedział.
Życie może zmienić się tak szybko.
W jednej chwili możesz się uśmiechać i czuć, jakbyś chodził po chmurach. A potem wszystko co kochasz, wszystko co cenisz, rozpada się u twych stóp.

Powiedziałam mu by walczył, powiedziałam mu, że go potrzebuję.
Że my go potrzebujemy.
Ale niektórych walk nie da się wygrać.

Wtedy był moim aniołem, i wciąż jest moim aniołem teraz.
W pewnym sensie wierzę, że on nadal nas szuka, dając nam przyszłość.
Czasem wydaje mi się, że wciąż czuję jego obecność, kierującego nami i dbającego o nasze bezpieczeństwo.

Więc, nie będę się bać.
Będę żyć. Będę walczyć.
Tego by chciał.

Zrobię to dla niego.

Goodreads: 4.47


Ta książka miała swoją premierę w tym roku, w lutym, więc to świeża książka. Trafiłam na nią przypadkiem, ale od razu przykuła mój wzrok. Trochę obawiam się po opisie, że mógłby to być wyciskacz łez, ale co tam, chcę!



Widzicie coś dla siebie? :)


Wszystkie posty z tego cyklu znajdziecie w zakładce na górze "Książki, które chcę by zostały wydane w polce"


18 komentarzy:

  1. Wszystkie tytuły chętnie powitała bym na polskim rynku wydawniczym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie oprócz ostatniej pozycji mnie zaciekawiły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję, że kiedyś jakiejś się doczekamy :)

      Usuń
  3. Don't be afraid brzmi fantastycznie! Chcę, chcę, chcę! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jak przeczytałam opis, od razu wiedziałam że ją chcę :)

      Usuń
  4. "Radio silence" gdzieś mi się ostatnio przewinęło w internecie, ale niestety nie pamiętam w jakim miejscu :D Zapowiedź to najpewniej nie była :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda :( Ale jak już krąży gdzieś w internecie, to może jakieś wydawnictwo się nią zainteresuje :)

      Usuń
  5. Wszystkie z nich chętnie bym przeczytała, ale chyba najbardziej kuszą mnie "My biggest mistake" :) Mam nadziję że może jednak.. Kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  6. Z "Radio Silence" miałam podobnie. Kat Vloguje potrafi zachęcić ;)
    Ostatnia to na pewno niezły wyciskacz łez, ale też mnie to nie zniechęca. Chętnie bym ją przygarnęła ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może więc i wydawnictwo jakieś zauważy tę książkę :)
      Ja myślę, że opis może być niezłą zmyłką :D Dlatego tym bardziej mnie intryguje :)

      Usuń
  7. "Don't be afraid" - C.A. Harms także chcę chcę chcę! Ależ mnie zaciekawiłaś. "Say the Word" także ma piękną okładkę i zachęcającą treść. Miejmy nadzieję, że nasze wydawnictwa odkryją te powieści na czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My jesteśmy tak daleko za oceanem, że jeśli już odkryją, to minie trochę czasu :( Ale lepiej późno, niż wcale prawda? :D

      Usuń
  8. najchętniej przeczytałabym "Don't be afraid". co do innych książek to o ile się pojawią w Polsce, mam nadzieję, że razem z tymi okładkami, są super <3 pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta pozycja chyba wszystkich najbardziej zaciekawiła :) Okładki w tym zestawieniu rzeczywiście są piękne :)

      Usuń
  9. Myślę, że mogę się pokusić o stwierdzenie, że każda by mi do gustu przypadła :D
    No, ale ja tam poczekam na polskie wersje ;D

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń