4 sierpnia 2018

Kontynuacja jeszcze mroczniejsza? - "Zaginione laleczki" II - Ker Dukey & K. Webster


Tytuł: Zaginione laleczki
Tytuł oryginalny: Pretty Lost Dolls
Autor: Ker Dukey & K. Webster
Cykl: Laleczki (tom 2)
Wydawnictwo: NieZwykłe
Tłumaczenie: Dorota Lachowicz
Data wydania: 18 lipca 2018
Liczba stron: 276
Moja ocena: 8/10
Opis wydawcy
Czy miałeś kiedyś wrażenie, że twoja dusza łączy się z drugą duszą? Czy oddychałeś czyimś powietrzem? Czułeś, jak stajecie się jednością? Ja tak.
W końcu zaczęłam żyć, czuć, a nawet kochać, pomimo chaosu, który mnie otaczał.
Opuściłam gardę. Wpuściłam kogoś do swojego serca.

Detektyw Jade Phillips przegrała grę i wylądowała z powrotem w okrutnych szponach swojego oprawcy. Teraz jednak nie jest już małą dziewczynką, którą porwał przed laty. Nowa Jade jest silna. Twarda. A co najważniejsze, w akademii policyjnej nauczono ją, jak radzić sobie z psychopatami.

Niestety Jade nie jest sama. Porywacz wie, że może nią manipulować, wykorzystując do tego najbliższe jej osoby. W ulubionej grze Benny’ego (znanego także jako Benjamin Stanton) pojawiają się więc nowi gracze. Poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko. Czy Jade zdoła ją przeskoczyć? Czy da radę uratować siostrę, którą psychopata doprowadził już na skraj szaleństwa? I która sama powoli staje się psychopatką?

Dillon Scott, partner i kochanek Jade, zrobi wszystko, by dopaść Benny’ego. Nie zatrzyma się przed niczym. Ma tylko jeden cel – uratować ukochaną. Zbiera kolejne poszlaki i kontynuuje dziką gonitwę, by wyrwać kobietę, którą kocha, z rąk potwora… Nie jest jednak jedynym, który rozpoczął polowanie. Kiedy próbuje dopaść psychopatę, psychopata próbuje dopaść jego.

Wydaje się, że potwór nie ma najmniejszych szans z dwojgiem świetnych policjantów. Zwłaszcza, kiedy pani detektyw czai się na niego w jego własnej piwnicy. Szybko jednak wychodzi na jaw, że ktoś mu pomaga. Ktoś, kto nie powinien.
Choć zasady gry się zmieniają, Jade musi odnaleźć sposób, by wymierzyć sprawiedliwość mordercom. I przechytrzyć ich, by odzyskać wolność. Tym razem już na zawsze.

https://www.empik.com/zaginione-laleczki-dukey-ker-webster-k,p1201334101,ksiazka-p



   Kiedy tylko "Zaginione laleczki" trafiły w moje ręce, od razu zabrałam się za czytanie. Mimo, że czyta się błyskawicznie i można połknąć tę książkę w jeden wieczór, to mi niestety zajęło około dwa tygodnie. I nie dlatego, że książka była słaba, bo było wręcz odwrotnie, ale dlatego że przez pierwszy tydzień miałam blokadę (lub jak kto woli - zmęczenie czytaniem), a w drugim tygodniu miałam tyle pracy i ciągle byłam zajęta, że czasu na czytanie (a potem na napisanie paru słów) nie było. Przechodząc jednak do konkretów, zapraszam do dalszego czytania, jeśli jesteście ciekawi co sądzę o drugiej części serii "Laleczki".

   W "Zaginionych laleczkach" dostajemy to, na co więcej osób czekało - rozdziały z perspektywy Bennego. Wejście w "umysł" psychopaty i mordercy nie jest łatwym zadaniem, w szczególności dla autorek. Benny mimo wieku, dojrzałości i potrzeb, w umyśle wciąż jest małym chłopcem, którego zniszczyli psychiczni rodzice. Oczywiście w żadnym stopniu nie usprawiedliwiam zachowania tej postaci, bo nic nie jest w stanie go usprawiedliwić, ale jakaś cząstka mnie próbowała go rozumieć i nawet mu współczuć. To tak chore uczucie, jak chory jest Benny.

   Oczywiście nie tylko Benny został dopuszczony do głosu. Bo oprócz głównej narratorki, czyli Jade, Dillion również dostał swoją część. Tak jak zazwyczaj nie przepadam za większą ilością narratorów, dwójka to maksimum, które toleruję, tak w tym przypadku mi to nie przeszkadzało. Co więcej, każdy miał inny punkt widzenia i nie wyobrażam sobie, że mogłoby być inaczej, bo nie otrzymałabym znaczących odpowiedzi.


"Czasem twarda, niezależna kobieta potrzebuje bohatera. Czasami bohater potrzebuje kobiety, która go uratuje."


   Niestety, ale jedna sytuacja była dla mnie niedopuszczalna, dlatego osoby, które nie czytały jeszcze tej książki, proszę o pominięcie poniższego fragmentu.

   Chodzi mi o sytuację, w której Jade wraz z Dillonem poszli skonfrontować się z żoną Stantona. Kobieta właśnie dowiaduje się, że jej mąż to psychopata, który notorycznie gwałcił młode dziewczyny, zabijał, a jego synem jest porywacz Jade. Co robi kobieta? Jest w szoku oczywiście, ale chwilę później zapomina o sprawie i zaczyna konwersację na temat ciąży Jade. Naprawdę? Gdzie w tym logika? No chyba, że kobieta o tym wszystkim wiedziała i natychmiast chciała skończyć rozmowę. Bardzo nie podobała mi się ta sytuacja. To prawie jak w poprzedniej części, Jade przeszła do normalnego życia prawie od razu po odkryciu zwłok jej rodziców - przypominam, zostali brutalnie zamordowani.
No a jak już jesteśmy przy spoilerach i rodzicach, to chciałam jeszcze napisać, że też nie podobało mi się to, że właśnie sprawa rodziców została zapomniana. Tak jakby nic nie znaczyli.

Koniec spoilerów!


   Mnie się książka podobała chyba nawet trochę bardziej od poprzedniej. Może to za sprawą Bennego i jego przeszłości, a może dlatego, że była lepiej dopracowana. W każdym razie dostałam to czego oczekiwałam, czyli brutalności, mroczności, odkrycia tajemnic. Towarzyszyły mi wszelakie emocje, więc to kolejny plus, bo to coś, co w książkach uwielbiam. No i zakończenie! Pamiętajcie, nic nie jest oczywiste

   Tak jak pisałam w opinii "Skradzionych laleczek", to książka dla ludzi o mocnych nerwach. I podtrzymuję to zdanie, bo wiem że nie każdy byłby w stanie ją przeczytać. Ja od siebie polecam tę serię, tylko pamiętajcie by zacząć od tomu pierwszego. To nie jest książka, o której da się tak łatwo zapomnieć. Ona zostanie w czytelniku na długo. Mnie nie pozostaje nic, jak tylko wyczekiwać kolejnych dwóch tomów - o ile w ogóle są w planach.



"Z moją słabą ręką w jego silnym uścisku znów czuje się kompletna. Jestem bezpieczna. Chroniona. Kochana."


Cykl "Laleczki":
Tom 1. Skradzione laleczki
Tom 2. Zaginione laleczki
Tom 3. Pretty New Dolls
Tom 4. Pretty Broken Dolls




Za egzemplarz i możliwość przeczytania bardzo dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe.

17 komentarzy:

  1. Pierwsza część Bardzo mi się podobała, a skoro ta jest jeszcze lepsza, to już nie mogę się doczekać, kiedy się za nią zabiorę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wielką ochotę zacząć tę książki. To oczywiste, że sa kontrowersyjne, a ja takie lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ci się spodobają jak już zaczniesz :)

      Usuń
  3. Myślę, że starczyło by mi nerwów, żeby zapoznać się z tą serią. Skoro kontynuacja wypadła tak dobrze, na takim poziomie... muszę to poznać osobiście :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja najlepsza przyjaciółka kocha pierwszą część a drugiej nie mogła się doczekać. Kiedy w końcu książka trafiła do jej rąk nie mogła się powstrzymać przed gadaniem o tym całymi dniami. Widzę, że jednak musi być coś w tej serii, skoro aż tak wiele osób zwraca na nią uwagę. Ja również mam w planie dać jej szansę, nie wiem jeszcze kiedy, jednak mam nadzieję, że uda mi się to w najbliższej przyszłości. Bardzo podoba mi się recenzja i cieszę się, że książka przypadła Ci do gustu!
    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli twoja przyjaciółka kocha te książki, to myślę, że prędzej czy później tak byś je przeczytała :D Chociaż polecam prędzej! Mam nadzieję, że ci się spodobają :)

      Usuń
  5. A ja jeszcze nie poznałam pierwszej części, ale jestem bardzo ciekawa tej historii, więc na pewno nadrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Orientuje się może Pani kiedy będzie 3 części w Polsce ?? Bo już nie mogę się doczekać 😏

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam pojęcia czy w ogóle się pojawi :(

      Usuń
    2. A czy tom 2 kończy się cliffhangerem? Czy można jednak zakończyć czytanie na drugim tomie i uznać go za koniec historii? Pozdrawiam

      Usuń