9 kwietnia 2015

''Ta Noc. Obietnica'' Tom 2 - Jodi Ellen Malpas





Tytuł: Ta Noc. Obietnica
Cykl: Ta Noc (Tom 2)
Autor: Jodi Ellen Malpas
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 272
Moja ocena: 8/10













Ta noc połączyła skromną dziewczynę i tajemniczego M. ryzykownym uczuciem. Bo M. wciąż nie wyznał prawdy o sobie... Livy wciąż nie wie, kim jest M. Wie jedno - jeszcze żaden mężczyzna tak na nią nie działał. Zawsze szła bezpiecznymi ścieżkami, by nie powtórzyć błędów swojej matki. Przy M. cały jej rozsądek znika. Ten mężczyzna niepodzielnie rządzi jej ciałem i sercem. A ona leci jak ćma prosto w ogień...


źródło opisu: Amber, 2014


Kolejny tom przeczytany w jeden dzień/noc. Kolejny tom wzbudził we mnie tonę emocji, ale tym razem również irytacji. Książkę czyta się błyskawicznie i dzięki zwrotom akcji czyta się kolejny rozdział i kolejny, aż dochodzi się do końca, bez żadnej przerwy.

Tym razem jednak zachowanie głównej bohaterki mnie tak denerwowało, że miałam ochotę na nią wrzeszczeć. Mimo 24 lat, Livy zachowuje się na 15. Oczywiście zrozumiała jest jej przeszłość, życie jakie miała i problemy z jakimi do tej pory się boryka. Ale za każdym razem gdy coś idzie nie po jej myśli, bądź M. powie słowo za dużo w przypływie emocji, Livy ucieka, rozpacza, kończy znajomość. Nie mija dużo czasu, czasem nawet godzin a ona wraca i kółko się zamyka. Nie wiem czy byłabym w stanie zliczyć ile razy taka sytuacja miała miejsce. No bo, albo odchodzisz i ''do widzenia'', albo na litość boską zostajesz i rozwiązujesz problem.

''Obietnica'' skupiła się na bardzo ważnym elemencie przeszłości Livy, którą poznajemy, ale osobiście ja nie za bardzo byłam zaskoczona. Może trochę się zdziwiłam, ale tylko dlatego, że autorka wykreowała jej postać na całkiem inną osobę i akurat taka przeszłość zupełnie nie pasuje do Livy.

No i najważniejsze! W końcu dowiadujemy się trochę o M. Na początku są to dawkowane informacje, które starałam się ułożyć w całość, ale za NIC nie doszłabym do tego, co wymyśliła autorka. Historia M. wbiła mnie w fotel a moje oczy przypominały pięciozłotówki. Nie tego się spodziewałam i jestem bardzo ciekawa dalszych wyjaśnień, które mam nadzieje będą w części 3, którą swoją drogą już zaczęłam.

Na koniec wspomnę, że ostatnia scena była mocno drastyczna i bolesna. Nie tyle co dla bohaterki, ale co dla mnie, dla czytelnika. 
Mimo, że ta część była również bardzo dobra, to jednak przez zachowanie Livy oceniam 8/10.


Tom 1 - ''Ta Noc''  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz