4 stycznia 2018

10 książek, które chcę przeczytać w 2018 roku!

   Cześć, na początku tamtego roku zrobiłam podobną listę z 17 książkami (swoją drogą możecie niedługo oczekiwać konfrontacji). Niestety kompletnie zapomniałam o tym poście, jak i książkach, więc wypadło to bardzo źle. W ogóle nie sugerowałam się tą listą w wyborze książek.
Mam nadzieję, że w tym roku będzie lepiej, więc zapraszam do przeglądu.
   Wybrałam takie tytuły, które wiem, że ciężko będzie mi się za nie zabrać. Oczywiście mam mnóstwo książek, które chcę przeczytać "już" i wiem, że to zrobię prędzej czy później. Z poniższą listą mogę mieć problem, dlatego je wybrałam.


1. "Baśniarz" Antonia Michaels



"Baśniarz" to książka o której słyszałam już dużo wcześniej, jednak nie zwracałam na nią szczególnej uwagi. Zmieniło się to dość niedawno, po przeczytaniu i obejrzeniu kilku recenzji. Bardzo mnie zaciekawiła, więc mam nadzieję, że uda mi się ją przeczytać.


2. "Coś mojego" Marci Lyn Curtis



"Coś mojego" stoi na mojej półce już z rok. Kupiłam ją kiedyś na jednej z promocji w biedronce, zachęcana pozytywnymi opiniami. Jednak jak to u mnie bywa - ciężko mi się za nią zabrać. Mam ten problem, że im bardziej chcę coś przeczytać, tym trudniej mi się za to zabrać. Z tego powodu na mojej półce jest mnóstwo książek, których nie mogłam się doczekać a dalej stoją nieprzeczytane.


3. "Tańcząc na rozbitym szkle" Ka Hancock




W tym przypadku natomiast pojawił się problem dostępności. Nie wiem jak jest teraz, bo szczerze mówiąc nie sprawdzałam, ale jakiś czas temu, nie była dostępna nigdzie. Nie wiem o tym tytule zbyt wiele i właściwie nie chcę czytać żadnych opinii, tylko przeczytać treść i się przekonać czy warto. Oceny ma całkiem niezłe.


4. "Oddam ci słońce" Jandy Nelson



"Oddam ci słońce" również stoi na mojej półce od jakiegoś czasu. I tak bardzo jak chciałam ją przeczytać wcześniej, tak potem po przeczytaniu opinii, że pierwsza połowa jest nudna i męcząca, trzymam się tego i książkę tę omijam. Czytałam tej autorki powieść "Niebo jest wszędzie", ale średnio mi się podobała, więc może to też być przyczyna tego, że jeszcze jej nie przeczytałam. Mam nadzieję, że to się zmieni w tym roku.


5. "Konsekwencje pożądania" Aleatha Roming



Na tę książkę, a właściwie serię, miałam ogromną ochotę zanim została wydana w Polsce. Później czekałam, aż ukaże się cała seria u nas, a następnie odrzuciłam ją całkowicie w zapomnienie. Przeglądając ostatnio spis książek, które chcę przeczytać, natrafiłam właśnie na tę serię i pomyślałam, że w tym roku muszę ją zacząć. Zobaczymy jak mi pójdzie.


6. "Ostatnia spowiedź" Nina Reichter



Trylogia "Ostatnia spowiedź" mnie dosłownie prześladuje! Widzę ją wszędzie, poleca ją mnóstwo osób a ja do tej pory jej nie zaczęłam. Może dlatego, że nie bardzo wiem czego się po niej spodziewać. Albo dlatego iż wiem, że głównym bohaterem będzie osoba sławna? Czas pokaże, czy uda mi się w tym roku po nią sięgnąć.


7. "Mimo moich win" Tarryn Fisher



Tarryn Fisher nie trzeba nikomu przedstawiać. Książki autorki wydawane są regularnie i bardzo chwalone. Jeśli chodzi o tę trylogię, to znów mój problem polega na tym, że czekałam aż zostaną wydane wszystkie tomy, a jak już to się stało, to straciłam ochotę na czytanie. Nawet kilka razy klikałam w ebook na czytniku, ale niestety zaraz go wyłączałam i brałam się za coś innego.


8. "Prawo Mojżesza" Amy Harmon



Na mojej półce stoi "Making Faces" autorki, ale jestem pewna że niebawem ją przeczytam. "Prawo Mojżesza" natomiast, mimo przyciągającej i pięknej okładki, zraża mnie do siebie wątkiem nadprzyrodzonym. Obawiam się, że w moich oczach to zepsuje powieść, dlatego wciąż zwlekam z czytaniem.


9. "Duma i uprzedzenie" Jane Austin i "Wichrowe wzgórza" Emily Bronte



Kolejny raz na mojej liście lądują dwa klasyki.  W tamtym roku również się znalazły, ale nie udało mi się po nie sięgnąć. Szczerze mówiąc są tak upchnięte w mojej biblioteczce, że nawet tych książek nie widać. Może to jest więc powód. Mam nadzieję przeczytać chociaż jedną z nich.


10. Seria "Harry Potter"



Ostatnią pozycję również powtarzam z zeszłego roku. Czyli oczywiście Harry Potter. Muszę, muszę w końcu skompletować serię - dodatkowo pragnę też wydania ilustrowane <3. Może jak obejrzę filmy, to mnie zmotywują i zrealizuję w końcu ten punkt :)




Czytaliście któreś z tych książek? Polecacie jakiś tytuł szczególnie? :)






32 komentarze:

  1. nie oglądaj HP, po prostu zacznij czytać i przepadniesz :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie problem w tym, że ja muszę obejrzeć. Nie mogłabym siedzieć spokojnie wiedząc, że leci w TV :D

      Usuń
  2. Prawo Mojżesza czytałam i pamiętam, że miło wspominam tę książkę. Harry Potter to standard. Reszty niestety nie znam.
    Co do Twojego wyniku, no każdy czyta ile może, grunt żeby czytać!
    A stos wstydu u mnie też ogromny, ale włąsnie o jedną pozycję się zmniejszył :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja ważne, że w ogóle czytałam. A to, że niewiele z tego co zaplanowałam to inna historia :D
      W takim razie oby tak dalej! :)

      Usuń
  3. ''Harry'ego'' również mam w planach, a ''Wichrowe Wzgórza'' właśnie czytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc by udało ci się przeczytać Harrego :)

      Usuń
  4. Czytałam Prawo Mojżesza bardzo dobra książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle ktoś poleca a ja i tak ją omijam :( Muszę w końcu jednak się zmotywować :)

      Usuń
  5. Duma i uprzedzenie <3
    Również stworzyłam takie zestawienie, ale mamy zupełnie inne książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam zamiar przeczytać "It Ends with Us"! Ale to jest pewniak, a w powyższej liście postawiłam na te, które stale omijam :)

      Usuń
  6. Czytałam oczywiście serię Pottera ;) Prócz tego "Dumę i uprzedzenie", chociaż to książka, która akurat mnie wynudziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam, że "Duma i uprzedzenie" jest właściwie o niczym.

      Usuń
  7. No cóż to życzę Ci, żebyś wytrwała i przeczytała te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Baśniarza mam również w planach od dawna. Zawsze mi jakoś nie po drodze z nim. Ostatnią spowiedź czytałam, ale tylko pierwszy tom. Trochę dawno to było, więc nie wiele z niego pamiętam. Bym musiała sięgnąć po niego jeszcze raz, żeby przeczytać kolejne. Ale wywarł na mnie dobre wrażenie (o ile dobrze pamiętam) :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tylko HP i to trzy razy, gdy byłam w gimnazjum :D
    Mam nadzieję, że niedługo powtórzę sobie tę serię :D
    Ja chciałabym przeczytać choć 1/4 z tego, co mam w domu i na mnie patrzy xD
    Pozdrawiam ciepło :)
    Niekulturalna Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo! Ale z tym będzie łatwiej bo to książki, które chcę znać jak najszybciej i przez to właśnie się za nie jeszcze nie wzięłam. Nie wiem czemu tak mam :D

      Usuń
  10. O tak, Harry Potter. Też miałam przeczytać w tamtym roku, ale jakoś tak wyszło. :D Prawo Mojżesza... naprawdę polecam, ta książka jest przepiękna ale co za tym idzie od razu musisz się zabrać za Pieśń Dawida. Naprawdę. :D I ja Mimo moich win również mam w planie. Ostatnią spowiedź czytałam, ale do połowy nie dobrnęłam. Usypiałam. :D

    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście planuję dalsze części każdej książki, która zaczyna serię, no i pod warunkiem że mi się spodoba. Dlatego jak "Prawo Mojżesza" mi się spodoba, na pewno wezmę się za tom drugi. O proszę, rzadko trafiam na opinię, że "Ostatnia spowiedź" była nudno. Ciekawe jak będzie ze mną :D

      Usuń
  11. Czytałam oczywiście Pottera, "Prawo Mojżesza", "Mimo moich win" oraz "Ostatnią spowiedź".Co do książki Niny Reichter, pierwszy tom serii zrobił na mnie dobre wrażenie, choć obyło się bez wow - za to trzeci kupił mnie całą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że "Ostatnia spowiedź" i mnie się spodoba :)

      Usuń
  12. To puść sobie z netu HP i jak najszybciej bierz się za lekturę :D
    O, poza tym czytałam coś jeszcze - Baśniarza :D Polecam, choć to trochę chora książka xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Harry to stopniowo. Dlatego odpowiada mi, że puszczają co tydzień :D
      O, że "Baśniarz" chory to nie słyszałam :D

      Usuń
  13. Wiele z powyższych książek czytałam i nawet mi się podobały, zwłaszcza "Baśniarz"!

    OdpowiedzUsuń
  14. Mimo moich win ����
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się przeczytać :)

      Usuń
  15. Powodzenia! Tez poluje na Oddam ci serce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) "Oddam ci serce" już mam :) Polecam zaglądać na znak.com.pl - tam często za dyszkę można dostać.

      Usuń
  16. Jane Austen to konieczność. Uwielbiam jej ironiczne teksty. "Ostatnia spowiedź" także za mną chodzi od dłuższego czasu. Słyszałam też całkiem sporo dobrego o tej serii. Jak już jesteśmy przy Novae Res to odkryłam przez nich ostatnio Magdalenę Knedler i nałogowo czytam jej książki!

    OdpowiedzUsuń