16 lutego 2019

Jak wiele są warte obietnice złożone w przeszłości? - "Lawless" I - T.M. Frazier


Tytuł: Lawless
Tytuł oryginalny: Lawless
Autor: T.M. Frazier
Cykl: The King (tom 3)
Wydawnictwo: Kobiece
Tłumaczenie: Justyna Yiğitler
Data wydania: 24 maja 2018
Liczba stron: 304
Moja ocena: 8/10
Opis wydawcy
Bear jest kompletnie zagubiony. Kiedyś miał klub i przyjaciół, a teraz jest sam. Kiedy uznał, że jedyne, co nadaje sens jego życiu to zatracenie, nagle pojawia się ona. Dziewczyna z przeszłości, dziewczyna o różowych włosach, której jest coś winien, której coś kiedyś obiecał.

Thia potrzebuje pomocy, potrzebuje kogoś, kto ją ocali. Zwraca się więc do jedynej osoby, która może jej pomóc… do Beara. Jednak mężczyzna nie jest teraz w dobrym momencie życia, które popadło w ruinę, podobnie jak jego serce. Czy jedna obietnica z przeszłości wystarczy, żeby Bear podjął decyzję? Czy to on ocali dziewczynę, a może to ona ocali jego?

http://www.wydawnictwokobiece.pl/produkt/king-lawless/





   "King" i "Tyran", czyli dwie pierwsze części serii, opowiadające losy Kinga i Doe wywarły na mnie tak ogromne wrażenie, że z niecierpliwością wyczekiwałam kolejnych dwóch tomów poświęconych historii Bear'a. Styl autorki trafił do mnie w 100% a i tematy jakie porusza trafiły w mój gust. Przed zaczęciem "Lawless" miałam lekkie obawy czy dorówna poziomowi swojemu poprzednikowi. Jak się okazało obawy były bezpodstawne, bo Bear'a pokochałam równie mocno, chociaż to King dalej jest moim ulubieńcem.

   Bear, jeden z dwóch najlepszych przyjaciół Kinga przeszedł piekło. Odejście z klubu stacza go na samo dno. Właściwie jedyne co w tym momencie ma w głowie to imprezy, alkohol i narkotyki. Zatracony w uzależnieniu nagle na swojej drodze spotyka młodą kobietę. Kobietę, której 10 lat temu złożył pewną obietnicę. Dla niego nic nie znaczącą.
   Thia również nie ma łatwego życia. Tracąc brata, jej matka popada w chorobę psychiczną i depresję. Kobieta podejmuje się dramatycznego czynu, planuje zbiorowe morderstwo i samobójstwo. By jej rodzina znów była razem. Thia cudem unika śmierci i ucieka. Do jedynej osoby, która może jej pomóc, która jej to obiecała. Po drodze jednak wpada w sidła gangu, gdzie znów zostaje skrzywdzona. W końcu jednak spotyka się ze swoim wybawcą. Szybko jednak odkrywa, że obietnica, która utrzymywała ją przy życiu przez 10 lat, okazała się nic nie znaczącymi słowami.

   Nawet nie potrafię sobie wyobrazić jak poczuła się bohaterka odkrywając, że złożona jej obietnica, była tylko pustymi słowami. Współczułam tej dziewczynie przez to co musiała przechodzić i nie dziwie się, że trzymała się tej jednej pozytywnej rzeczy. Jak się okazuje, ludzie są w stanie zrobić i obiecać wszystko byle tylko uratować swój tyłek.
Bear'a natomiast polubiłam już we wcześniejszych tomach. Tyle że Bear nosi maskę. Z zewnątrz jako zabawny, beztroski i z niewyparzonym językiem facet, tak naprawdę umiera od środka. Nawet nie zliczę ile razy miałam ochotę krzyknąć "weź się w garść człowieku!"


"Miłość. To była jedyna tortura, jakiej nie znałem. Szybko się dowiadywałem, że była też najboleśniejszą z nich wszystkich"


   T.M. Frazier tworzy wyraziste postacie, które zamiast użalać się nad sobą, stają z życiem twarzą w twarz. Bohaterzy jej książek są niesamowicie silni i zaradni, przez co akcja jest dużo ciekawsza i nieco bardziej dramatyczna. Lubię to, że nie owija w bawełnę, tylko wykłada karty na stół, dzięki czemu nie musimy czekać do końca książki, by dowiedzieć się niektórych istotnych faktów. Wie również jak zaciekawić czytelnika i nie pozwolić mu się nudzić, przez zwroty akcji w najmniej spodziewanych momentach.

   Zastosowany został mój ulubiony zabieg, czyli narratorem jest zarówno Bear jak i Thia. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie by tylko jeden bohater został dopuszczony do głosu, bo każde z nich musiało mieć szansę się wypowiedzieć. Ponownie jak w przypadku "Tyrana" pojawiają się docinki Preppy'ego, które wprowadzają do książki dawkę humoru. Dodatkowo możemy też podejrzeć jak układają się losy Kinga i Doe, a ja bardzo sobie cenię gdy autorzy w kolejnych częściach nie zapominają o bohaterach poprzednich części.


   Dla wszystkich którzy czytali poprzednie tomy i pokochali je tak jak ja, historia Bear'a jest obowiązkowa! Może i jest nieco słabsza, ale dosłownie odrobinę. Nie chodzi tu jednak o porównywanie, bo choć historie do siebie podobne, to autorka nie powtarza schematów. Ciągle zaskakuje czymś nowym.

   Uwielbiam to że pisarka nie koloryzuje świata gangów, wręcz przeciwnie, dosadnie je pokazuje. Bohaterów tworzy z krwi i kości, z wadami i nie przerysowuje ich charakterów. Przed sięgnięciem po "Lawless" koniecznie zaopatrzcie się również w następną część, bo T.M. Frazier lubi dręczy czytelników zaskakującymi zakończeniami, które zmuszają do natychmiastowego sięgnięcia po kontynuację.









"The King":
Tom 1. King
Tom 2. Tyran
Tom 3. Lawless
Tom 4. Soulless
Tom 5. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART ONE
Tom 6. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART TWO
Tom 7. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART THREE
Tom 8. Up in Smoke



14 komentarzy:

  1. Nie jestem do końca przekonana, czy ta książka, to jeszcze mój target wiekowy. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że akurat ta seria nie ma targetu wiekowego. Tzn na pewno nie jest dla młodszych czytelników, ale tak po 18 można czytać w każdym wieku.

      Usuń
  2. Te książki nie dla mnie. :) Pierwszy tom mi się nie podobał i niestety nie sięgam po kolejne tomy.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio :o? Szkoda, ale oczywiście rozumiem :) Nie wszystkie książki są dla każdego :)

      Usuń
  3. Świetna seria, bardzo się z nią polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A to zupełnie coś nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie daleko jej do fantastyki, więc jak najbardziej rozumiem :D

      Usuń
  5. Książka również mi się spodobała. Nie sądziłam, że będzie aż tyle części serii. Miejmy nadzieję, że wydawnictwo Kobiece zdecyduje się je wydać wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby wydali <3 Chociaż myślę, że jest to możliwe, bo raczej nie mają w zwyczaju porzucać serii :)

      Usuń
  6. Uwielbiam tę serię, ale poczekaj ty no na Jake'a który bedzie juz za kilka dni to zobaczysz jak sie zakochasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam dawno temu! Kocham <3 Nawet może to moja ulubiona jak dotąd książka autorki :) Nie mogę się doczekać aż ponownie zatracę się w lekturze o Jake'u :)

      Usuń
  7. Przeczytałam dwa tomy tej serii i sporo rzeczy mi się w nich nie podobało, ale summa summarum było przyjemnie :D
    Jednak osobiście nie jestem ciekawa losów tego bohatera, najbardziej intryguje mnie Preppy oczywiście :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma swoje wady, to prawda, ale ja osobiście nie zwracałam na nie uwagi :D Oo tak, Preppy czuję, że będzie najlepszy <3 Oby został tylko wydany czy prędzej :)

      Usuń