19 lutego 2019

Trójka zranionych ludzi dźwigających na barkach ciężar tajemnic. "Nieznośny ciężar tajemnic" - Samantha Young


Tytuł: Nieznośny ciężar tajemnic
Tytuł oryginalny: The Impossible Vastness of Us
Autor: Samantha Young
Cykl: -
Wydawnictwo: Edipresse
Tłumaczenie: Sara Manasterska
Data wydania: 18 kwietnia 2018
Liczba stron: 224
Moja ocena: 9/10
Opis wydawcy
India Maxwell nie tylko przeprowadziła się na drugi koniec kraju - spadła też na samo dno hierarchii towarzyskiej. Całe lata zajęło jej zdobycie popularności, dzięki której mogła ukrywać swoje rodzinne kłopoty. Teraz jednak zamieszkała w jednej z najbogatszych dzielnic Bostonu ze swoją matką, jej narzeczonym i jego córką, Eloise. I właśnie dzięki paczce przyjaciół swojej przyszłej siostry przyrodniej - ze szczególnym uwzględnieniem jej przystojnego, aroganckiego chłopaka, Finna - India znowu czuje się tak, jak nie chciała już nigdy więcej - jak śmieć.

India nie jest jednak jedyną osobą, która obawia się o swoje sekrety z przeszłości. Eloise i Finn, najpopularniejsza para w szkole, wcale nie są osobami, za jakie uchodzą. Życie wszystkich naokoło jest znacznie bardziej skomplikowane niż by się mogło wydawać. Gdy India powoli zbliża się do Finna i zaprzyjaźnia z Eloise, zagrażając w ten sposób pozorom, które pozwalają im funkcjonować, nienaruszone pozostają tylko prawdy brutalne i piękne, wystarczająco wielkie, aby zmienić ich na zawsze.

https://www.empik.com/nieznosny-ciezar-tajemnic-young-samantha,p1183392168,ksiazka-p



   Samantha Young jest jedną z moich ulubionych autorek, dlatego zawsze wyczekuję jej książek, by zaraz potem sięgnąć po nie w ciemno. Nie inaczej było i tym razem, jednak nie ukrywam, że miałam lekkie obawy przez trójkąt miłosny, który myślałam, że będzie głównym tematem. Może i nie do końca to mylne wyobrażenie, bo coś w tym jest, ale nie w sposób jaki myślicie.

   India wraz z matką przeprowadza się do jej nowego partnera. Dziewczyna musi opuścić znane miejsce i przyjaciół. Nie jest zadowolona z tego powodu, ale nie ma wyjścia. Nie pomaga jej też fakt, że z matką ma napięte relacje. Na miejscu okazuje się, że nowy partner jej matki ma córkę w jej wieku - Eloise, która nie ułatwia jej aklimatyzacji w nowym miejscu i prywatnej szkole. Wręcz przeciwnie, wraz z przyjaciółmi utrudnia jej życie, przez co India w snach wraca do swojej strasznej przeszłości. Nie pojmuje co taki chłopak jak Finn robi u boku rozkapryszonej Eloise.
Serce nie sługa o czym się dowiaduje sprawia, że dziewczyna zaczyna czuć coś do chłopaka swojej "przybranej" siostry. Finn, mimo odwzajemnionych uczuć, nie zrywa z Eloise, czego dziewczyna nie może zrozumieć. Oboje skrywają tajemnice, która nie tylko może zniszczyć ich życie towarzyskie, ale także rodzinę. Gdy India odkrywa co ukrywa para, wszystko się zmienia.


"- (...) Co takiego się stało? Dlaczego się na mnie wyżywasz?
- Życie się stało."


   "Nieznośny ciężar tajemnic" ma trójkę godnych uwagi bohaterów. Cała trójka coś ukrywa, z czymś się mierzy i pragną jedynie żyć wolno. Do samego wyjaśnienia tajemnic nie potrafiłam odgadnąć o co może chodzić, więc gdy autora zaczęła odkrywać karty, byłam w szoku. W szoku, bo tak naprawdę wcale nie trudno było się domyślić, szczególnie że Pani Young od początku dawała podpowiedzi. Byłam w szoku bo tak łatwo udało jej się mnie zmylić i do wyjaśnienia zostawić z pustką w głowie.

   Z każdą książką autorka czymś mnie zaskakuje i choć jej książki nie są wyszukane, ani odkrywcze, to ja historie przez nią tworzone chłonę tytuł za tytułem. Uwielbiam to jak manipuluje czytelnikami i w najmniej oczekiwanym momencie zrzuci bombę, która zostawia mnie z oczami wielkimi jak pięciozłotówki z zaskoczenia. Uwielbiam jej lekki styl, który sprawia, że nim się orientuję już kończę czytać. Uwielbiam to, że nie zawodzi i z każdej kolejnej lektury jestem zadowolona.


"Wydarzenia nas zmieniają i zawsze będą nas zmieniać, ale to, kim jesteś, wszystkie te rzeczy w środku, które wpływają na twoje wybory, decydują o twoich czynach i reakcjach, to wszystko nadal należy do ciebie."




   Niestety z przykrością muszę napisać, że nasza okładka mi się nie podoba. Mam wrażenie, że koleś ma dziwny nos i w ogóle nie pasuje mi do bohatera. Ponadto jest za radosna, no i brakuje jeszcze jednej ważnej osoby, dlatego to oryginał przykuł moją uwagę bardziej i zdecydowanie lepiej pasuje do treści.

   Samantha Young pisze niezwykle lekko i przyjemnie poruszając przy tym ważne tematy, między innymi takie jak przemoc, trudne relacje rodzinne, brak akceptacji, szukanie własnego JA, oraz ciężar tajemnic, który powoli wyniszcza i zamyka człowieka.

  Cała gama emocji jakie można poczuć podczas czytania, współczucie i sympatia do bohaterów, oraz niemoc oderwania się od lektury udowadnia, ze autorka doskonale wie co robi. A robi to wyśmienicie. Jej powieści po prostu trzeba przeczytać by to zrozumieć.










15 komentarzy:

  1. Czytałam jakiś czas temu i bardzo mi się ta historia spodobała :) naprawdę wyjątkowa historia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, cieszę się, że tobie również się podobała :)

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że uda mi się ją upolować. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i bardzo mi się podobała. Wyjątkowa i małostkowa. Co do okładki, to nie jest zła, ale nie pasuje do tej historii. Oryginał wypada lepiej :D

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to chodzi, że nie pasuje :( W tej historii jest trójka głównych postaci, a nie para :(

      Usuń
  4. No niestety, ale z tą autorką to ja omijam się z daleka. Przeczytałam trzy jej książki i każda byłą nudna jak flaki z olejem i totalnie o niczym. Ma rzesze fanek, ale ja do nich nie należe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że mogły ci się jej książki nie spodobać :) U mnie jest natomiast na odwrót, uwielbiam je :) Nie wszystkie, ale większość :)

      Usuń
  5. W twórczości autorki również cenię to, że potrafi pisać lekko, a przy tym przekazać jakieś ciekawe wartości. Ta jedna z jej lepszych powieści. Przyznam, że miałam okazję czytać takie, które mocno mnie wyczerpały i okazały się nudne, płytkie. Ta jednak z pewnością do nich nie należy i mam wrażenie, że proza Samanthy idzie w dobrym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) Chociaż dla mnie większość jej książek jest dobrych, ale też nie wszystkie jeszcze wydane przeczytałam :)

      Usuń
  6. Uwielbiam! Jedna z moich ulubionych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak lubię twórczość autorki tak ta jej książka mnie do siebie nie przekonała. Dla mnie była trochę nijaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś ty :O Dla mnie jedna z jej lepszych książek :)

      Usuń
  8. Książka już za mną. Sięgnęłam po nią trochę w ciemno i gdy zaczęłam ją czytać zaczęłam się bać, że będzie traktować o zepsutej i manipulującej młodzieży, czego nie znoszę. Na szczęście w ostateczności tematyka okazała się inna. Może nie jest to moja ulubiona powieść Samanthy Young, ale była dobra :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moją ulubioną powieścią autorki też nie jest, ale bardzo mi się podobała :)

      Usuń