13 października 2015

10 książek, które powinny zostać wydane w Polsce! cz. 1

Cześć, jeśli czytacie mojego bloga, mogliście zauważyć, że od jakiegoś czasu głównie czytam New Adult / Young Adult. Mnie ten gatunek bardzo przypadł do gustu, a że jest tyle świetnych książek, to właśnie one są u mnie na pierwszym miejscu.

Pomyślałam sobie, że zrobię krótką serię i co jakiś czas będę dodawała 10 zagranicznych książek, które powinny być wydane u nas.

cz. I
(kolejność przypadkowa)

1. ''Don't Make Me Beautiful'' Elle Casey


Kategoria: New Adult, Romans
W skrócie:
Książka skupia się na przemocy fizycznej jak i psychicznej. Pokazuje jak wielką krzywdę człowiek może zrobić osobie, którą ''kocha''.
Nicole od lat jest ''więziona'' przez swojego chłopaka. Mężczyzna uważa, że dziewczyna jest tylko jego i znęca się nad nią. Od pobić, gwałtów i szarpania - po krzywdzenie słowne. Nicole ma przez to zniekształconą twarz i ani trochę nie przypomina ślicznej osoby, którą była kiedyś. Niestety nie może uciec, przez zabarykadowane okna i drzwi.
Dziewczynie udaje się uciec dzięki małemu chłopcu, który przez przypadek rzucił piłkę w dom.
Ojciec chłopca - Brian, za wszelką cenę chcę pomóc dziewczynie i przyjmuje ją pod swój dach.
Piękne w tej książce jest to, że mimo widocznych wad i brzydoty, miłość tego nie widzi. Brian widzi ją jako piękną kobietę, zarówno w środku, ale paradoksalnie na zewnątrz również. 
''Don't Make Me Beautiful'' pokazuje cierpienie, które jest obecne w wielu domach, ale również to, że miłość nie patrzy na wygląd. Pokazuje, że każdy zasługuje na szczęście i bycie kochanym.



2. ''Dangerous to Know & Love'' Jane Harvery - Berrick



Kategoria: New Adult
W skrócie:
Dziewiętnastoletni Daniel Colton jest facetem, z którym wszystkie dziewczyny chcą się umawiać i mężczyzną, którym wszyscy faceci chcą być. Tajemniczy, z wybuchowym temperamentem, zamknięty w sobie i posępny. Jest także piękny, wytatuowany, ma przekłutą brew i nastroszone, czarne włosy. Krążą pogłoski, że ma kolczyki także w innych miejscach. Czy naprawdę jest szalonym, niegrzecznym i niebezpiecznym chłopcem?
Daniel mieszka ze swoim starszym bratem, Zefem, a ich dom jest imprezownią. Chcesz narkotyków, zabawy, alkoholu i nie zadawania żadnych pytań? Dom Coltona to właściwe miejsce.
Kiedy Daniel i grzeczna dziewczynka, Lisanne Maclaine muszą pracować razem nad projektem, Lisanne odkrywa, że w tym niegrzecznym chłopcu jest o wiele więcej niż jego reputacja. Jest inteligenty, dowcipny, dobrze się czuje w jego towarzystwie. 

A potem odkrywa jego sekret, z powodu którego jest taki aspołeczny i zdeterminowany, by trzymać ludzi na długość ramienia. Ale bycie strażniczką jego sekretu jest trudniejsze niż myślała.

Ciężko opisać w kilku słowach tę książkę ze względu na tajemnice bohatera, która jest kluczowym wątkiem. Cała historia jest bardzo smutna, ale główny bohater zasługuje na szacunek za to jaki jest i za to jak sobie radzi. Zapraszam na recenzję i dowiedzenie się o książce więcej.
http://goschebooks.blogspot.com/2015/04/dangerous-to-know-love-jane-harvey.html



3. ''Present Perfect'' Alison G. Bailey



Kategoria: New Adult, Young Adult, Romans
W skrócie: 
Amanda Kelly spędziła całe swoje życie próbując kontrolować każdy jego aspekt, dążąc do doskonałości. Wyniszczała ją jej obsesja byciem idealną razem z poczuciem bezwartościowości. Jedyną rzecz, którą uważała za idealną w swoim życiu była więź, którą dzieliła z jej najlepszym przyjacielem Noah. 
Wszystko szło zgodnie z jej życiowym planem, dopóki nie obudziła się pewnego dnia i zdała sobie sprawę, że zakochała się w nim. Jedyną rzeczą, nad którą nie miała kontroli to wpływ, jaki miał on na nią. Noah miał moc, żeby dać jej sto żyć pełnych szczęścia, co również dawało mu moc na całkowicie jej zniszczenie. Był jedyną rzeczą w jej życiu, która była idealna, ale nie mogła pozwolić sobie na posiadanie go. 
Jej życie zaczyna się strzępić. Wydarzenia przejmują władzę i zmuszają ją do zrezygnowania z jej marzeń i pragnień. Musi zdać sobie sprawę, że to nie osoba kontroluje sytuacjami w swoim życiu, a jej reakcje na nie... ale czy będzie dla niej za późno, żeby uratować przyjaźń z jej najlepszym przyjacielem? 

Present Perfect jest historią o tym jak wydarzenia z przeszłości mają teraźniejsze konsekwencje i jak idealna twoja teraźniejszość mogłaby być, gdybyś przestała walczyć i pozwoliła jej się stać.

Podobnie jak wyżej zapraszam na moją recenzję, aby dowiedzieć się czegoś więcej.
http://goschebooks.blogspot.com/2015/05/present-perfect-alison-g-bailey.html



4. ''Best Kind of Broken'' Kimberly Lauren



Kategoria: New Adult, Romans
W skrócie: 
Pixie i Levi nie rozmawiają ze sobą od prawie roku, dopóki nie spotykają się w pracy i zamieszkują wspólne skrzydło w gospodarstwie (w którym pracują), dzieląc razem łazienkę.
Dawno temu byli najlepszymi przyjaciółmi, ale każde z nich czuło coś więcej. Ale to było zanim wszystko poszło do piekła.
Wszystko co chcą robić to unikać siebie nawzajem i ich przeszłość tak długo jak to możliwe. Ale gdy są zmuszeni do wspólnej łazienki i wspólnego prysznica - trzymać się od siebie z dala staje się mniej trudne niż utrzymywanie ich rąk od siebie. 
Witamy na korytarzu niezręcznego napięcia i frustracji seksualnej. Usiądź wygodnie. To będzie długie lato.

Również możecie się bliżej zapoznać z książką z mojej recenzji:
http://goschebooks.blogspot.com/2015/02/best-king-of-broken-chelsea-fine.html




5. ''Ten Below Zero'' Whitney Barbetti 



Kategoria: New Adult, Romans
W skrócie:
„Tutaj,” powiedział, naciskając na skórę nad moim sercem, „jesteś nieczuła. I jesteś bliżej śmierci niż ja.”
Mam na imię Parker. Moje ciało jest naznaczone bliznami, które powstały w wyniku ataku, którego nie pamiętam. Którego nie chcę pamiętać. Wybieram, aby przejść przez życie obserwując, a nie doświadczając. W czasie, gdy ludzie się śmieją, całują i łączą, ja jestem w kącie. Obserwuję jak żyją. Jestem obojętna na wszystko, na wszystkich. Jedyną emocją, którą czuję w głębi siebie jest irytacja i czuję ją często.
Wiadomość tekstowa wysłana na niewłaściwy numer okazuje się być moją zgubą.

Ma na imię Everett, ale ja nazywam go niegrzecznym. Jest nachalny, arogancki, narusza moją przestrzeń osobistą i co najgorsze, sprawia, że czuję.
Decyduje się nosić czarne ubrania, przez cały czas, jakby oczekiwał, że weźmie udział w pogrzebie. Prawdopodobnie dlatego, że tak będzie.
Everett umiera. I spędza swoje ostatnie dnie żyjąc, żyjąc najlepiej jak może. Robiąc to, zmusza mnie do czucia, do uzdrowienia. Zmusza mnie do stanięcia twarzą w twarz z demonami, które stłumiłam w swojej pamięci.

Rani mnie, zaspokaja, uzupełnia. I jednocześnie umiera.

Co do tej książki mi wciąż brakuje słów, a przeczytałam ją jakiś czas temu. Bohaterzy naznaczeni bliznami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
Zapraszam do dowiedzenia się więcej w recenzji:
http://goschebooks.blogspot.com/2015/06/ten-below-zero-whitney-barbetti.html



6. ''Therapy'' Kathryn Perez




Kategoria: New Adult, Romans
W skrócie:
Jestem potrzebująca.
Jestem rozbita. 
Zdrętwiałe przerwy między cięciami, ale otwieram więcej ran. 
Depresja, samo okaleczenie, terroryzowanie.. to moja rzeczywistość. 
Seks i faceci.. to moja ucieczka. 
Przestrzeń między prawdą i kłamstwem jest niewyraźna, zostawia mnie rozdartą, zagubioną i zdezorientowaną. I podczas, gdy potwory, które żyją w mojej głowie starają się mnie pokonać – dwóch mężczyzn, których kocham, próbują mnie uratować. 
To moja historia o przyjaźni, smutku i wyczerpującej podróży, którą jest moja choroba psychiczna. 
Czasami musisz zgubić się w porządku, by być znalezionym..

Z kolei ta książka może być pomocą dla osób samo okaleczających się. Tytułowa terapia jest jak najbardziej trafna.
Jace i Jessica pochodzą z równych światów. Ona gnębiona w szkole z matką alkoholiczną. On popularny chłopak z ogromnym poczuciem winy.
Książka jest podzielona na dwie części, dzięki czemu nie mamy akcji w całości rozgrywające się w szkole. Druga część jest 6 lat później i to właśnie wtedy akcja zaczyna nabierać tępa.
Recenzja:
http://goschebooks.blogspot.com/2015/04/therapy-i-jessicas-journal-kathryn-perez.html



7. ''Where One Goes'' B. N. Toler




Kategoria: Romans
W skrócie:
Główna bohaterka – Charlotte jest piękną, inteligentną dziewczyną, pomimo własnej tragicznej historii potrafi dać nadzieję. Mimo wieku jest dojrzała i racjonalna. 
Obok niej: Ike i George. Nie możemy mówić o jednym bez drugiego. Ich losy zostały nierozerwalnie wplecione w los Charlotte. Obaj mężczyźni mieli ogromne serca i piękne, delikatne dusze. Nic dziwnego, że Charlotte straciła serce… My na pewno zakochamy się w nich obu.

''Where One Goes'' to powieść przepełniona smutkiem, odrzuceniem, bólem i samotnością. Mogłabym nawet powiedzieć, że te cechy dotyczą prawie każdego bohatera. Co prawda jednego bardziej, drugiego mniej - mimo to każdy jest czymś zraniony. Autorka ma lekki styl, co jeszcze bardziej przyciąga do książki.Znowu żeby napisać coś więcej musiałabym zdradzić o co chodzi, więc zostawiam was z recenzją:
http://goschebooks.blogspot.com/2015/09/where-one-goes-b-n-toler.html




8. ''Be My December'' Rachel Brookes



Kategoria: New Adult
W skrócie:
Wiedziałam, w którym dokładnie momencie stałam się dziewczyną na „tak”.
16 grudzień, zimna noc, cztery lata temu.
Noc, kiedy moja niewinność została skradziona, noc, kiedy popełniłam błąd mówiąc nie – błąd, którego już nigdy więcej nie popełnię.
Marzenie typu „żyli długo i szczęśliwie” było teraz odległym mitem. Obiecałam sobie, że nigdy nie wrócę do miejsca, które jest moim najgorszym koszmarem, że nie pozwolę się nikomu do siebie zbliżyć, ale z drugiej strony, nie myślałam, że spotkam kogoś takiego jak on.
Intensywnego, pewnego siebie i pięknego Ky Crawford.

Nie miałem w planach zostania czyimś Księciem z Bajki. Nie mogłem nim być. Mój plan był prosty – zrobić wszystko, aby naprawić swój największy błąd, mój jedyny żal, który kontroluje moje życie. Byłem na dobrej drodze. Miałem plany, ale wszystko się zmieniło, kiedy zobaczyłem ją – dziewczynę w czerwonej kurtce, dziewczynę, która jak mi powiedziano, nie potrafi powiedzieć nie. Powściągliwą i jednocześnie oszałamiającą Eden Rivers.

Dziewczyna, która nie potrafi powiedzieć nie.
Chłopak, który pragnie odkupienia.
Czy mają szansę na spotkanie?

Wszystko sprowadza się do tego.
Jednego pytania.
Jednego miesiąca.

Będziesz moją December?



9. ''What's Left of Me'' Amanda Maxlyn



Kategoria: Romans
W skrócie:
Życie działa w tajemniczy sposób.
Cztery lata temu stałam się znana jako dziewczyna z rakiem.
Odmawiam płaczu. 
I odmawiam poddania się temu. 
Związek z mężczyzną, jest ostatnią rzeczą jakiej teraz szukam. 
Ale jedna noc z Parkerem zmienia wszystko. 
Jest wytrwały i wie czego chce. A chce mnie. 
On mnie nie uleczy. Jestem krucha. 
Ale on tego nie wie, a ja nie jestem gotowa by mu powiedzieć. 
Co jeśli to zmienia wszystko ? 
Tragedia znalazła mnie, kiedy miałam 17 lat. 
Miłość odnalazła mnie, gdy miałam 21 lat. 
Nazywam się Aundrea McCall, a to jest moja podróż.

Choroba, strach, siła. W tych trzech słowach mogę opisać tę książkę. To piękna opowieść o walce, o przeżyciach. Dzięki niej można bliżej doświadczyć czym jest białaczka i co się dzieje z ludźmi, którzy ją mają. Bohaterka się z tym zmagała, aż jeden człowiek postawiony na jej drodze - pozwolił jej doświadczyć również miłości.
Recenzja:
http://goschebooks.blogspot.com/2015/09/whats-left-of-me-tom-1-amanda-maxlyn.html



10. ''Pushing the Limits'' Katie McGarry



Kategoria: New Adult.
W skrócie:
Nikt nie wie, co zdarzyło się w nocy gdy Echo Emerson z popularnej dziewczyny z chłopakiem-sportowcem stała się outsiderem z dziwacznymi bliznami na ramionach. Nawet Echo nie pamięta całej prawdy o tej strasznej nocy. Wszystko czego chce, to żeby jej życie wróciło do normalności. Ale kiedy Noah Hutchins palący i wykorzystujący dziewczyny samotnik w czarnej skórzanej kurtce pojawia się w jej życiu ze swoim nieustępliwym nastawieniem i zadziwiającym zrozumieniem, świat Echo zmienia się w sposób, którego nie mogła sobie nigdy wyobrazić. Nie powinni mieć ze sobą nic wspólnego. Z tajemnicami, które oboje skrywają, bycie razem jest prawie niemożliwe.
Jednak szalone przyciąganie między nimi nie chce zniknąć. Więc Echo musi zadać sobie pytanie jak daleko mogą przesunąć granice i co zaryzykuje dla jednego faceta, który mógłby nauczyć ją kochać od nowa.
Moja recenzja:
http://goschebooks.blogspot.com/2015/03/pushing-limits-katie-mcgarry.html



Jesteście zainteresowani taką serią? ;)


15 komentarzy:

  1. Szkoda, że "Ten below zero" nie jest wydane w Polsce, bo bardzo mnie zaciekawiła ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę ubiegłaś mnie ;) Od kilku tygodni piszę taki post i z racji tego, że u Ciebie wynajduję wiele fajnych książek, których u nas nie ma, chciałam Cię do tego zaprosić, a Ty mnie uprzedziłaś :D
    Ale choć wiele książek znam tylko z widzenia, a kilka w ogóle, to czytałam "Pushing the limits" i zdecydowanie mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało też rób taki post ;) Może ja też coś znajdę wtedy ;)

      Usuń
  3. Może będą... trend New Adult cieszy się dużą popularnością, więc wydawnictwa powinny się skusić na tłumaczenie i wydanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze warto mieć nadzieję - wydawcy potrafią zaskoczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Można pomarzyć :D
    Super lista, kilka pozycji jest mi znanych, ale odkryłam milka tytułów, które koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałabym "Present Perfect". Wątek wydaje mi się ciekawy, a ostatnio naszło mnie na obyczajówki i z wielką chęcią sięgnęłabym po coś podobnego. Może mogłabyś mi polecić jakąś obyczajową młodzieżówkę czy coś w tym stylu, jeśli czytujesz takie powieści? Teraz czytam "Powód by oddychać" i to zdecydowanie jest dobra książka :)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję Fangirl!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie wszystkie książki, które czytam to obyczajówki, więc polecam przejrzeć listę recenzji ;) Na pewno coś wybierzesz ;)

      Usuń
  7. ''Pushing the Limits'' Katie McGarry będzie :) Wydawnictwo Muza będzie wydawać ;))

    Co do tego posta to zgadzam się z Tobą absolutnie - te książki nie tyle powinny ale MUSZĄ się ukazać! Większość z nich znam i kocham - a w szczególności:

    - ''What's Left of Me'' Amanda Maxlyn

    - ''Where One Goes'' B. N. Toler

    - ''Therapy'' Kathryn Perez

    - ''Present Perfect'' Alison G. Bailey

    Uwielbiam te książki i uważam że to istne ARCYDZIEŁA :)

    Strasznie zaciekawiłaś mnie ''Best Kind of Broken'' Kimberly Lauren, muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem, wiem z czego bardzo się cieszę ;) Czytałam już dawno temu, więc sobie chętnie przypomnę ;) Też je bardzo uwielbiam i byłabym bardziej niż szczęśliwa jakby one też się u nas pojawiły ;)
    Polecam, czytaj ;)
    Cieszę się, że co raz więcej wydawnictwa wydają książek w tym gatunku. Już nawet nie zliczę ile się pojawiło, bądź ma pojawić które już czytałam i bardzo tego chciałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam tylko ostatnią pozycję no i Przekroczyć granice została wydana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem ;). Ale jak dodawałam ten post rok temu w październiku to nie była jeszcze w zapowiedziach ;)

      Usuń