19 grudnia 2016

''Jeszcze się spotkamy'' X - Abbi Glines




Tytuł: Jeszcze się spotkamy
Tytuł oryginalny: When I'm gone
Autor: Abbi Glines
Cykl: Rosemary Beach (tom 10)
Wydawnictwo: Pascal
Tłumaczenie: Katarzyna Bieńkowska
Liczba stron: 336
Moja ocena: 6/10



Miłość silniejsza niż koszmary przeszłości.

Mase zawsze wolał swoje skromne życie teksańskiego ranczera od wszelkich luksusów, które zapewnił mu ojciec - legendarny rockman. Rzadko odwiedza więc jego elitarny świat w Rosemary Beach. Pewnego dnia poznaje tam młodą i piękną dziewczynę pracującą dla jego przyrodniej siostry Nan. Wtedy zmienia się wszystko... 

Reese wreszcie jest wolna. Uciekła od życia pełnego przemocy, molestowania i upokorzeń ze strony rodziców oraz szkolnych kolegów i koleżanek. Jej życie zaczyna się na nowo, gdy w domu, który sprząta, poznaje seksownego kowboja. Jest nim zauroczona, choć pojawia się również strach... Reese jeszcze nigdy nie spotkała mężczyzny godnego zaufania. Czy Mase okaże się inny? Czy jego uczucie pokona mroczną przeszłość Reese?


źródło opisu: pascal.pl



   ''Rosemary Beach'' to seria od której zaczęła się moja przygoda z New Adult. Dokładnie pamiętam noc (którą oczywiście zarwałam), kiedy czytałam ''O krok za daleko'' i już wtedy wiedziałam, że przeczytam wszystko co wyjdzie z pod pióra autorki. Abbi Glines miała swoje wzloty i niestety upadki. Były części, które podobały mi się bardziej, ale były też takie, które podobały mi się mniej. Jak było tym razem?

   ''Jeszcze się spotkamy'' zaczyna się dość brutalnie, co tylko mnie osobiście bardziej zachęciło do dalszego czytania. Przez jedną chwilę autorka dała nam wgląd w przeszłość bohaterki dzięki czemu później doskonale wiemy, czemu zachowuje się tak, jak się zachowuje. I chociaż mam wrażenie, że historia Reese była lekko przesadzona, to wcale jej się nie dziwie dlaczego była tak bardzo zamknięta w sobie i odizolowana od ludzi.

   Reese zajmuje się sprzątaniem domów, bo tylko na to pozwala jej ''wykształcenie''. Po ucieczce z koszmaru, dopuszcza do siebie tylko jedną osobą, którą jest jej przyjaciel. Dziewczyna dostaje zlecenie sprzątania domu Nan - miłośnicy serii doskonale wiedzą kim jest Nan. To tam spotyka Mase'a, całkiem przypadkiem. Dodatkowo pewien ''wypadek'' sprawia, że bohaterzy spędzają ze sobą kilka godzin. Ale na tym się nie kończy..
   Mase zatrzymuje się w domu siostry - Nan tylko wtedy, kiedy jej nie ma w pobliżu. Kiedy po długiej nocy chłopaka budzi okropny śpiew, postanawia sprawdzić co zakłóca jego sen. To kogo odnajduje sprawia, że od tego momentu jego życie zacznie się zmieniać. 

   Niestety z przykrością muszę stwierdzić, że autorka tę serię ciągnie na siłę. Znów mamy podobny schemat, tylko inny problem. Znów w tle ci sami bohaterzy. I wcale nie mam nic przeciwko bohaterom z poprzednich części, bo to świetny wgląd na ich dalsze życie, ale przyznaje, że męczy mnie już ta seria. W każdej części bohaterka jest pokrzywdzona, bohater mniej, który ją ''ratuje''. Do tego każdy inny szczęśliwy na swój sposób i znienawidzona Nan. Czy takie osoby serio istnieją czy to autorka na siłę próbuje tworzyć obraz tak zgorzkniałej osoby? No bo ludzie, dla mnie to już niesmaczne i nie do przyjęcia. Dlaczego w każdej części ta dziewczyna musi uprzykrzać życie każdej pary? O ile w pierwszej dało się to znieść, tak w każdej kolejnej jest to zwyczajnie nudne. 

   Kolejny minus - bohater szalejący na punkcie pieprzyka pod pośladkiem! Czy prawie w każdym rozdziale musiała być o tym wzmianka? I to jeszcze pieprzyk w tym miejscu? Już czytać nie mogłam, kiedy bohater non stop powtarzał ''to mój pieprzyk'', ''daj pocałować mój pieprzyk'', ''nikt nigdy nie zobaczy mojego pieprzyka''. Ble..

   Lubiłam tę serię i na pewno ją skończę, ale przez ilość tomów - z tym samym schematem, co raz bardziej mnie denerwuje niż ją wyczekuje. Widać dużą różnicę między pierwszym a dziesiątym tomem i niestety widać, że jest pisany ''na już'', bo fani to kupują. Autorka już w połowie przestała się starać, dlatego książki wychodzą co raz gorzej. 



Cykl Rosemary Beach:
1. Za daleko. Tom 1 - O krok za daleko (Blair i Rush)
2. Za daleko. Tom 2 - Spróbujmy jeszcze raz (Blair i Rush)
3. Za daleko. Tom 3 - Zacznijmy od nowa (Blair i Rush)
4. Za daleko. Tom 4 - Jesteś za daleko (Blair i Rush - perspektywa Rush'a)
5. Perfection. Tom 1 - Przypadkowe szczęście (Della i Woods)
6. Perfection. Tom 2 - Odzyskane szczęście (Della i Woods)
7. Chance. Tom 1 - Grając w miłość (Harlow i Grant)
8. Chance. Tom 2 - Daj nam ostatnią szansę (Harlow i Grant)
9. Byłaś moja (Beth i Tripp)
10. Jeszcze się spotkamy (Reese i Mase)
11. Już zawsze razem (Reese i Mase)
12. Nie pozwól mi odejść (Captain i Rose)
13. Dla ciebie płonę (Nan)



6 komentarzy:

  1. Mnie jakoś z tą autorką nie po drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię jak seria jest ciągnięta na siłę, szkoda też że autorka powiela te same schematy. Sama czytałam jedną ksiązkę z tej serii i kiedyś mówiłam, że wrócę, dokończe, ale jakoś mi nie po drodze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś jeszcze uda ci się wrócić do tej serii. Ja gdybym czytała tę część np rok później, albo w ogóle bez wcześniejszych części to zdecydowanie wyżej bym ją oceniła.

      Usuń
  3. Szukam wszędzie książki z tej serii ale 12 i 13 część

    OdpowiedzUsuń