10 marca 2015

''Zostań ze mną'' Tom 1. J. Lynn




Tytuł: Zostań ze mną. Tom 1
Cykl: Czekam na ciebie (3.1)
Autor: J. Lynn
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 272
Moja ocena: 8/10















Dwudziestojednoletnia Calla jako nastolatka nie robiła wielu rzeczy oczywistych dla jej rówieśniczek. Nie chodziła na imprezy, nie całowała się z chłopakiem. Przeżyła za to coś, czego nie powinno przeżyć żadne dziecko. Wciąż nosi blizny na ciele i na duszy. Wciąż nie może zapomnieć, co zrobiła jej matka. I wciąż ukrywa swoją tajemnicę – nawet przed nowymi przyjaciółmi z college’u.

Nagle koszmar zaczyna się od nowa. Calla musi wrócić do rodzinnego miasta i odzyskać to, co odebrała jej matka. Czy pomoże jej tajemniczy przystojniak Jax? I czy Calla da mu szansę, by pomógł jej pokonać przeszłość?

źródło opisu: http://www.wydawnictwoamber.pl/



''Zostań ze mną'' to już trzecia historia jaką stworzyła J. Lynn. Pierwsza opowiadała losy Avery i Camerona (mam do nadrobienia perspektywę Cama). Druga Teresy i Jasego. Trzecia - Cally i Jaxa. Uwielbiam wszystkich bohaterów. Oczywiście jak to zwykle w New Adult jest, wszyscy bohaterzy mają jakieś powiązanie.

Tak jak się mówi ''pierwsze tomy wychodzą najlepiej'', w tym przypadku się zgodzę. Najbardziej pokochałam część pierwszą. Ta część podobała mi się najmniej, co nie zmienia faktu że nie była dobra. Trochę ciężej mi się czytało i za dużo opisów czasem mnie nudziło.

Calla - bohaterka z bliznami, tymi na zewnątrz i wewnątrz musi zmierzyć się ponownie z życiem z jakiego uciekła. Ciężka sytuacja zmusza ją do pracy w barze matki, którym zajmuje się Jax.

Jax - bohater pewny siebie, ''zabójczo przystojny'', wygadany. Nie było dla mnie zaskoczeniem, że zdobył moje serce od razu.

Cała książka ma podobny schemat do reszty, ale z drugiej strony jest całkiem inna. Bardzo mi się podobało, że bohaterzy nie całują się po godzinie od poznania się i książka nie jest przesycona seksem. Wręcz przeciwnie tu go nie ma. Prawie cała historia skupia się na przeszłości i tym - co dalej?

Jestem bardzo ciekawa jak widział to wszystko Jax, wiec niedługo biorę się za drugą część. Jak to zwykle bywa, historia jest ta sama, ale perspektywa inna to tutaj myślę, że będzie kontynuacja, bo po pierwsze - nic praktycznie nie zostało wyjaśnione. Po drugie - zakończenie jest za bardzo otwarte.

Książka jest krótka i wciągająca, więc czyta się szybko i przyjemnie. Miałam w kilku momentach chwilę głębszego oddechu przez jedno słowo za dużo, albo jakąś sytuację. 

Bardzo lubię twórczość autorki i w przyszłości chciałabym przeczytać wszystkie jej książki.


Zostań ze mną. Tom 2.

7 komentarzy:

  1. Ostatnio odkryłam moje zamiłowanie do książek young adult. Chętnie sięgnę po tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam J.Lynn i to jest książka, którą muszę koniecznie szybko przeczytać:) Poprzednie tomy były rewelacyjne;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam jej trzy poprzednie książki, a z tą wstrzymuję się, by przeczytać ją razem z następnym tomem. Również bardzo lubię autorkę. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka jest fantastyczna :D

    OdpowiedzUsuń