7 kwietnia 2019

Walka na śmierć i życie o prawo do miłości. - "Soulless" II - T.M. Frazier


Tytuł: Soulless
Tytuł oryginalny: Soulless
Autor: T.M. Frazier
Cykl: The King (tom 4)
Wydawnictwo: Kobiece
Tłumaczenie: Sylwia Chojnacka
Data wydania: 17 sierpnia 2018
Liczba stron: 304
Moja ocena: 8/10
Opis wydawcy
Bear siedzi w więzieniu za przestępstwo, którego nie popełnił. Ucieczka jest jedyną rzeczą, o jakiej marzy przystojny i niebezpieczny motocyklista. Wie, że musi się wydostać z więzienia, bo jego ukochana jest tam, gdzie nie może jej chronić.

Thia ukrywa się, pozostając pod opieką przyjaciół Beara. Stara się być cierpliwa i czekać, ale miesiące bez kontaktu z nim są jak tortura. Nadszedł czas, by zawalczyć o powrót ukochanego mężczyzny.

Jedynym sposobem na przetrwanie tych dwojga będzie pójście na wojnę z Choppem, niebezpiecznym przywódcą gangu motocyklowego.

Bear i Thea stoczą walkę na śmierć i życie o swoje prawo do miłości.

http://www.wydawnictwokobiece.pl/produkt/king-soulless/#





"Właśnie to robi dla siebie rodzina, niezależnie od przyczyny. Walczy o siebie."



   Pisanie opinii o kontynuacjach książek jest na tyle problematyczne, że właściwie to nie wiadomo co napisać by nie zaspoilować poprzedniej części. Osobiście staram się unikać jakichkolwiek słów, które mogłyby zdradzić coś co najlepiej dowiedzieć się samemu, ale myślę że w przypadku tej części jest to nieuniknione. Dlatego już na wstępie piszę, że zanim przeczytacie opis "Soulless" czy opinie innych, najlepiej mieć już za sobą część pierwszą. O ile oczywiście macie w planach tę serię.

   Bear został niesłusznie skazany i wsadzony za kratki. Najgorsze jest to, że z tego jednego miejsca nie może chronić dziewczyny, która jest dla niego najważniejsza. Wie, że jedynym wyjściem jest ucieczka, jednak to nie takie proste. Po za tym za kratkami odwiedza go osoba, którą od kilkunastu lat miał za zmarłą. Wszystko zaczyna się komplikować, szczególnie że ma do rozegrania wojnę z przywódcą gangu.
   By chronić swoje życie, Thia jest pod ochroną przyjaciół Beara. Dni zmieniają się w tygodnie, a tygodnie w miesiące bez ukochanego. Psychicznie wyczerpana dziewczyna nie poddaje się, wręcz przeciwnie, postanawia zawalczyć o mężczyznę swojego życia. Niestety nic nie jest takie proste, a to co niebezpieczne czyha na każdym kroku.


"Dom to nie miejsce. To nie Jessep ani Logan's Beach. Dom jest tam, gdzie czujesz się sobą. Dom jest tym, co cię uszczęśliwia w tym krótkim życiu. Jest osobą, która cię uszczęśliwia."


   T.M. Frazier postawiła sobie nie łatwe zadanie. Po pierwsze, bohater w więzieniu i dowody przeciwko niemu. Po drugie, "zmartwychwstała" rodzicielka Beara i ludzie, którzy pragną jego śmierci. Nie koniecznie realnie udało jej się wybrnąć z wątku z więzieniem, ale doszłam do wniosku, że przecież to fikcja a ja o gangach wiem tyle co nic, więc całkowicie zignorowałam tą nierealność i z oczami jak pięciozłotówki śledziłam dalszą akcję. A było na co czekać, bo autorka nie bawi się w monotonność, tylko zasypuje bohaterów problemami i złem.

   Jeśli chodzi o Bear'a, to właściwie pisać o nim nie muszę, bo w tym przypadku moje zdanie jest niezmienne jak w poprzedniej części. Natomiast z Thią było tym razem trochę gorzej. Momentami mnie denerwowała i nic do niej nie docierało. Jakby przeszła jaką zmianę na gorsze.


"Nie zapominajcie, co oznacza braterstwo. Nie zapominajcie, kim są wasi przyjaciele."




  Jak napisałam na początku, nie chciałabym za dużo zdradzać, więc opinia wyszła króciutka. Tak jak poprzednia część, ta również jest utrzymana na wysokim poziomie, dzięki czemu nie ma czasu na nudę. Choć ciut słabsza od poprzedniczki, to w dalszym ciągu bardzo dobra. Pisarka umie pisać mroczne książki i pokazuje to w każdej kolejnej, która zostaje wydana. Ja jestem zakochana w jej stylu i pomysłach, o czym zdążyłam wspomnieć chyba w każdej opinii jej powieści jaką napisałam i będę to powtarzać w każdej kolejnej.

   Na sam koniec jeszcze, nie mogę nie wspomnieć o zakończeniu, które wywołało na mojej twarzy tak ogromny uśmiech, że lepiej być nie mogło. Mogę napisać jedynie: Dziękuję autorko! Nikt się nie spodziewał takiego finału i właśnie przez to pragnę wykrzyczeć (pisemnie, ale jednak) - KOBIECE DAJCIE MI KOLEJNE CZĘŚCI!!







"The King":
Tom 1. King
Tom 2. Tyran
Tom 3. Lawless
Tom 4. Soulless
Tom 5. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART ONE
Tom 6. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART TWO
Tom 7. Preppy: The Life & Death of Samuel Clearwater PART THREE
Tom 8. Up in Smoke


2 komentarze: